مادرید: بیمارستان‌های اسپانیا دیروز با ترافیک شدید زوج‌هایی مواجه شدند که می‌خواستند بچه‌شان پیش از آغاز سال 2011 به دنیا بیاید

spain teraffic

قضیه از این قرار بود که مهلت قانون دریافت کمک‌های دولت اسپانیا در پایان سال 2010‌تمام می‌شد و زوج‌هایی که در سال 2011‌بچه‌دار شوند مبلغی بیش از 3‌هزار و 300‌دلار را از دست می‌دهند. بیمارستان‌های اسپانیا به‌همین خاطر در روزهای گذشته بسیار شلوغ بودند و به سختی کسی می‌توانست در آنها تخت خالی پیدا کند.

دولت خوزه لوئیز رودریگز زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا در سال 2007‌طرح هدیه به خانواده‌هایی که بچه‌دار می‌شدند را اعلام کرد. اسپانیا پایین‌ترین نرخ زاد‌و‌ولد را در جهان دارد و این مسئله باعث نگرانی مقام‌های این کشور شده است.

عملیات نجات در دریاچه یخی

لندن: شکستن یخ یک دریاچه در انگلیس و افتادن یک اسب داخل آب بسیار سرد آن، باعث اعزام نیروهای امدادی این کشور به یک عملیات ویژه شد. این اسب با بی‌دقتی صاحبش درحال راه رفتن روی یخ یک دریاچه بود که با شکستن یخ به داخل آب فرو رفت. یک تیم 20 نفری از نیروهای آتش‌نشانی و امداد به سرعت خود را به این دریاچه رساندند و در ابتدا سعی کردند دمای بدن این اسب را با استفاده از یک لباس ویژه حفظ کنند. امدادگران در حالی که نگران شکستن بقیه یخ دریاچه بودند سرانجام توانستند پس از یک ساعت این اسب را که سعی می‌کرد سرش را بیرون آب نگه دارد از خطر مرگ نجات دهند. ماموران امداد می‌گویند نخستین بار است که چنین عملیاتی را برای نجات یک اسب انجام داده‌اند.

شرط اهدای کلیه برای آزادی 2 خواهر

واشنگتن: دادگاهی در آمریکا اعلام کرده است 2 خواهر زندانی در این کشور فقط در صورتی آزاد خواهند شد که یکی از آنها کلیه‌اش را به دیگری اهدا کند! جیمی و گلادی اسکات به جرم مشارکت در سرقت از سال 1994 در زندان به سر می‌برند. این دو نفر در حکمی جنجالی محکوم به تحمل حبس ابد شدند اما در سال 2014 به طور قانونی می‌توانند مورد عفو قرار بگیرند. جیمی 38 ساله مبتلا به نارسایی کلیه است و به همین خاطر باید به صورت مرتب تحت دیالیز قرار بگیرد. خانواده و وکلای این دو خواهر تلاش گسترده‌ای برای آزادی آنها داشته‌اند و اکنون اعلام تصمیم دادگاه را یک پیروزی برای خود می‌دانند. به احتمال زیاد به زودی عمل پیوند کلیه صورت خواهد گرفت تا شرایط برای آزادی آنها مهیا شود.

نقاشی‌هایی که عکس به نظر می‌رسند

نیویورک: یک مرد آمریکایی نقاشی‌های از خیابان‌های کشورهای مختلف جهان کشیده است که همه در نظر اول آنها را عکس تصور می‌کنند. آقای دنیس پترسون در تمامی نقاشی‌های خود خیابان‌ها و مردم عادی را سوژه خود قرار داده است اما آثارش به قدری طبیعی‌اند که در ابتدا تصور می‌شود عکس هستند.

این هنرمند 64 ساله می‌گوید راز کارش دقت به جزئیات است و او در هنگام نقاشی هیچ چیز را از قلم نمی‌اندازد. آقای پترسون ابتدا از محل موردنظرش عکس‌هایی می‌گیرد که تا صدها برابر قابل بزرگنمایی هستند و سپس آنها را مبنای نقاشی خود قرار می‌دهد. به گفته این مرد 64 ساله کشیدن هر کدام از این آثار یک ماه طول کشیده است و قیمت‌شان به طور میانگین بیشتر از 30 هزار پوند است.

کد خبر 124510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز