مادرید: گروهی از پزشکان اروپا یک بازی رایانه‌ای طراحی کرده‌اند که می‌تواند به درمان بیماری‌های مختلف کمک کند.

طی این بازی،‌ بیمار در یک دنیای مجازی زیر نظر پزشک خود در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد که به گفته طراحان بازی در درمان بیماری‌های روحی و جسمی وی موثر است. افرادی که از مشکلاتی مانند ناراحتی های روانی، اعتیاد و سوء‌تغذیه رنج می‌برند، با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف این بازی‌ها، مراحل اضطراب، وحشت و وسواس‌ها را در هر مرحله از بازی، تشخیص می‌دهند و با کمک کارشناسان و پزشکان، یاد می‌گیرند که آنها را چگونه کنترل کنند. همچنین کسانی که در موقعیت‌های خاص کنترل خود را از دست می‌دهند یا زود عصبانی می‌شوند، می‌توانند به‌وسیله این بازی سطح تحمل خود را بالا ببرند.

نگرانی پس از قورت‌دادن تلفن همراه

‌کی‌اف: مسئولان باغ‌وحشی در اوکراین به‌شدت نگران تمساحی هستند که گوشی تلفن‌همراه یکی از بازدیدکنندگان را قورت داده است. این زن بازدیدکننده مشغول عکاسی از این تمساح به نام جنا بود که تعادلش را از دست داد و گوشی‌اش داخل آب افتاد. مسئولان باغ‌وحش درابتدا خورده‌شدن تلفن‌همراه این خانم را باور نمی‌کردند تا اینکه صدای زنگ گوشی در داخل شکم جنا همه چیز را ثابت کرد. گفته می‌شود این تمساح از زمان قورت‌دادن این گوشی لب به غذا نزده و به همین خاطر مسئولان باغ‌وحش نگران حال او هستند. دامپزشکان اعلام کرده‌اند این تمساح را زیر نظر دارند اما شاید مجبور شوند برای بیرون آوردن گوشی تلفن همراه، او را به اتاق عمل ببرند.

10‌هزار شیشه شیر در موزه آقای شیرفروش

لندن: یک مرد شیرفروش موزه ویژه خود را در خانه‌اش با جمع‌کردن بیش از 10‌هزار شیشه شیر از کارخانه‌های مختلف افتتاح کرده است.پائول‌لوک،33‌ساله از 9‌سالگی پس از تمام‌شدن مدرسه شیشه‌های شیر را به در خانه‌ها می‌رسانده است و به‌همین خاطر علاقه خاصی به رنگ و شکل‌های مختلف شیشه‌های شیر دارد.

این مرد شیرفروش سال‌هاست که به جمع‌آوری شیشه‌های مختلف شیر مشغول است و در مجموعه او اکنون بیش از 10‌هزار شیشه شیر وجود دارد که برخی از آنها متعلق به دهه1890‌است. خانواده آقای لوک در ابتدا اعتراضی به این سرگرمی او نداشتند اما اکنون حجم این مجموعه آنها را دچار مشکل کرده است. این مرد انگلیسی همچنین یک سایت اینترنتی برای انتشار اخبار مر بوط به شیشه‌های شیر جدید راه‌اندازی کرده است.

پلیس در تعقیب خروس جنگی

دهلی نو: ماموران پلیس هند در تعقیب یک خروس جنگی هستند که گفته می‌شود صاحب خود را به قتل رسانده است. مسابقات خروس‌جنگی در بخش‌هایی از هند از جمله استان بنگال غربی طرفداران زیادی دارد و گفته می‌شود این خروس در جریان یکی از همین مسابقات برای فرار از وارد شدن به میدان مسابقه به صاحبش حمله کرده و گلوی او را پاره کرده است. اکنون نیروهای پلیس با پخش اعلامیه در مناطق مختلف این استان از مردم خواسته‌اند که در صورت مشاهده این خروس با پرهای مشکی و قرمز نیروهای امنیتی را خبردار کنند. پلیس همچنین به مردم هشدار داده است از نزدیک شدن به این خروس خودداری کنند. برگزاری این مسابقات همواره با اعتراض گروه‌های حامی حیوانات در هند روبه‌رو بوده است.

کد خبر 126433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز