همشهری آنلاین:‌ تحقیقات انجام شده توسط موسسه مکس پلانک برای رشد انسان و دانشگاه شاریت نشان می‌‌دهد که بازی‌های ویدئویی به افزایش ماده خاکستری در برخی مناطق مغزی منتهی می‌شود.

computer games

بسیاری از والدین هنگام مشاهده فرزندان خود زمان انجام بازی‌های ویدئویی سرزنش کنان به آن‌ها می‌گویند که این بازی‌ها مغز آنها را فاسد می‌کند اما نتایج تحقیقات جدید عکس این موضوع را ثابت کرده است.

به گزارش مهر، محققان از گروه آزمایشی از بزرگسالان خواستند به مدت 2 ماه روزی 30 دقیقه یک بازی مشخص را انجام دهند. در هنگام بازی مغز آن‌ها با استفاده از اسکن‌های آم آر آی اندازه گیری شد. براساس نتایج این تحقیق حجم مغز بزرگسالانی که بازی‌های ویدئویی می‌کردند در هیپوکامپ راست، بخش راست قشر پیش پیشانی و مخچه افزایش یافته بود.

این نقاط ذکر شده مسئول عملکردهایی چون تشخیص سه بعدی، تشکیل حافظه، برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و مهارت‌های دستی هستند. حجم مغز افرادی که بیشتر به بازی علاقه داشتند، بیشتر افزایش یافت.

سمون کوهن رئیس این گروه تحقیقات اظهار داشت که این تجربه نشان دهنده پتانسیل بازی‌های ویدئویی در تأثیرگذاری مثبت بر رشد مغز است.

درحالی که تحقیقات پیشین تفاوت ساختار مغز افراد علاقمند به بازی‌های ویدئویی را نشان می‌داد، این تحقیق نشان دهنده ارتباط مستقیم بین بازی ویدئویی و افزایش حجم مغز است.

این امر ثابت می‌کند که مناطق خاصی از مغز را می‌توان به واسطه انجام بازی‌های ویدئویی تعلیم و آموزش داد. نکته مهم این است که این تحقیق ثابت کرده است که بازی می‌تواند روی افرادی که از شرایطی ناشی از اسکیزوفرنی یا آلزایمر رنج می‌برند تأثیر درمانی داشته باشد.

درحال حاضر محققان روی تأثیرات بازی روی درمان افرادی کار می‌کنند که از ناهنجاری استرس پس از آسیب رنج می برند.

کد خبر 237855
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز