همشهری آنلاین: مجارستان در حالی از ابتدای سال 2011 ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده می‌گیرد که یک روزنامه آمریکایی سیاست‌های این کشور را به باد انتقاد گرفته است.

eu flag

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله شماره اخیر خود از اینکه مجارستان قرار است از اول ژانویه 2011 قرار است ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در دست بگیرد،‌ ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه با اشاره به برخی از اقدامات دولت مجارستان می نویسد :‌ نخست وزیر این کشور با اتخاذ سیاست های جدید مطبوعاتی اقداماتی شبیه دولت پوتین در مسکو در پیش گرفته است.

در این مطلب با ابراز نگرانی از اینکه دولت های اروپایی و همسایه مجارستان هیچ انتقادی از سیاست های این کشور علیه نشریات نمی کنند، آمده است: دولت های اروپایی نباید به یک عضو خود اجازه دهند که آزادی های فردی و اجتماعی در کشورشان را نادیده بگیرد.

در ماه مه قرار است اجلاس اتحادیه اروپا با حضور هیلاری کلینتون در بوداپست برگزار شود. سرمقاله واشنگتن پست از آمریکا و کشورهای اروپایی خواسته است که در صورت تداوم این وضعیت آنها شرکت در اجلاس مجارستان را تحریم کنند.

شایان ذکر است بلژیک ریاست اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه برعهده داشت که از روز شنبه 11 دی 1389 آن را تحویل مجارستان می‌دهد.

کد خبر 124502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز