همشهری آنلاین: رئیس تیم مذاکره‌کننده 1+5 با ایران در آستانه گفت‌وگوهای استانبول با سخنانی صریح و با دخالت در امور داخلی کشورمان خواستار لغو حکم جعفر پناهی شد.

به گزارش فارس، "کاترین اشتون " که پیش از این نیز با اظهار نظراتی در امور داخلی کشورمان دخالت کرده بود این بار نیز خواستار لغو حکم "جعفر پناهی " شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از اشتون نوشت وی خواستار لغو حکم یک کارگردان ایرانی شد که به دلیل فعالیت علیه نظام به زندان محکوم شده است.

اشتون گفت این حکم که شامل ممانعت از مصاحبه و سفر خارجی نیز هست جعفر پناهی را از حقوق اساسی خود برای آزادی بیان منع می‌کند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که امیدوار است این حکم در دادگاه تجدید نظر لغو شود و همچنین امیدوار است تا اخبار مثبتی درباره "محمد رسول‎اف " کارگردان و دوست پناهی که حکمی مشابه وی دریافت کرده است، بشنود.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا خواستار این است تا ایران با تعهدات بین‌المللی از جمله حق آزادی بیان از طریق هنر و نویسندگی هماهنگ باشد.

این کارگردان ایرانی به دلیل فعالیت علیه نظام در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته به زندان محکوم شده است.

به عقیده کارشناسان دخالت اشتون در امور داخلی ایران در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 در استانبول تاثیر مناسبی بر روند این مذاکرات نخواهد گذاشت و طرح این‎گونه اظهارات از جانب رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا سؤال برانگیز است.

 

کد خبر 125641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز