همشهری آنلاین: سرپرست وزات خارجه در دیدار مقام سوئیسی، به طرفهای خارجی توصیه کرد از فرصتهای ایجاد شده برای همکاری با ایران حسن استفاده را بنمایند و بدانند فشار بر ملت شجاع و مستقل ایران با چند هزار سال تمدن و فرهنگ پاسخ نمی دهد.

به گزاش خبرگزاری مهر، پیتر ماورر قائم مقام وزیر خارجه سوئیس روز گذشته با دکتر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر صالحی در این دیدار ضمن تبریک انتخاب وزیر خارجه سوئیس بعنوان رئیس شورای فدرال ان کشور ،روابط ایران و سوئیس را یک رابطه تاریخی دانست و از همکاری های نزدیک دو کشور ابراز خرسندی کرد.

دکتر صالحی دعوت جمهوری اسلامی ایران جهت بازدید از فعالیتهای هسته ای صلح آمیز کشورمان را در راستای حسن نیت و شفاف سازی فعالیتهای ایران دانست.

وی در این دیدار به طرفهای خارجی توصیه کرد از فرصتهای ایجاد شده حسن استفاده را بنمایند و بدانند فشار بر ملت شجاع و مستقل ایران با چند هزار سال تمدن و فرهنگ پاسخ نمی دهد و باید از گذشته درس بگیرند.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس نیز ضمن تشکر از موارد مطروحه یکی از علل روابط عمیق دو کشور را داشتن فرهنگ، میراث و تاریخ طولانی در دو کشور دانست که باعث وجود علاقمندی برای نزدیکی در روابط می باشد.

پیتر ماورر به وجود زمینه های بسیار در بخش های اقتصادی ، فرهنگی ، علمی و غیره برای نزدیکی روابط فیمابین دو کشور اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد در آینده روابط دو کشور در زمینه های دین و مذهب بیش از پیش توسعه یابد.

وی حضور هیئت اسقفی سوئیس در ایران را نشانه این علاقمندی دانست.

 

کد خبر 125501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز