همشهری آنلاین: نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنانی تاکید کرد : سیاست آمریکا در مذاکره و تعامل با ایران شکست خورده و ایران بر سر حقوق هسته ای خود گفتگو نخواهد کرد.

محمد خزاعی

محمد خزاعی با متهم کردن باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به بی توجهی به وعده های خود گفت : اوباما هم برخی از اشتباهات سلَف خود جرج بوش را تکرار می‌کند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای گروه 1+5 که قرار است این هفته در استانبول برگزار شود، اظهار داشت : ایران خواهان گفتگوهای منصفانه است. گفتگوها در استانبول بر مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی، و انرژی در منطقه و سطوح بین المللی متمرکز خواهد شد و امیدواریم که این گفتگوها بتواند الگویی برای مذاکرات بعدی باشد.

به گزارش مهر به نقل از پرس تی وی و ترند نیوز، وی همچنین افزود: به نظر ما گفتگوهای کلی گامی مثبت در گفتگوهای تهران با گروه 1+5 بود و ما همانطور که در گذشته تکرار کردیم ، ایران آماده همکاری در مذاکرات جدی و سودمند است.

این دیپلمات ایرانی همچنین از آمادگی ایران برای کمک به تلاشهای پیشرو جهانی برای خلع سلاح و منع اشاعه خبر داد و افزود: گفتگوها باید "نقشه راهی" برای آینده همکاری ها ایجاد کند.

خزاعی ضمن تاکید بر قدرت منطقه ای ایران و اینکه کشورمان می تواند به حل مسائل منطقه ای از جمله مبارزه علیه ترویسم و قاچاق موا مخدر و تلاشها برای حفظ ثبات اقتصادی کمک کند، گفت : ما عقیده داریم که همکاری ها صلح و ثبات را در منطقه ترویج خواهد کرد و امیدواریم و اعتقاد داریم که گفتگوهای سازنده بدون پیش شرط و بر اساس عدالت و احترام متقابل تنها راه حل است و فکر می کنیم که این روند یک راهبرد و راهبرد برد- برد برای هر دو طرف خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم که گفتگوهای جامع نتایج مثبتی به بار آورد و این مذاکرات با تهدیدات یا فشارهای اقتصادی همراه نباشد. ایران آماده پاسخ به هرگونه قضاوتهای اشتباه یا فشار است، اما انشالله که چنین وضعیت و شرایطی به وجود نخواهد آمد.

 

 

کد خبر 126197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز