همشهری آنلاین: امروز ایران در انرژی هسته‌ای پیشرفت می‌کند و آنها فقط قطعنامه صادر می‌کنند، اما هر چه می‌خواهند قطعنامه صادر کنند و اصلاً 100 هزار قطعنامه صادر کنند چرا‌که‌‌ مهم نیست و آنها هر‌چه می‌خواهند، بگویند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیران دفاتر داخلی و خارجی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، احمدی‌نژاد انسان را مهمترین موضوع آفرینش و خبر را مهمترین موضوع انسان عنوان کرد و اظهار داشت: همه رفتارها و اندیشه‌ها بر اساس اخبار شکل می‌گیرد و حیات انسانی و تنظیم روابط بین انسان‌ها مبنی بر اخبار و اطلاعات است.

وی کار خبرگزاری را کمک به انسان‌ها برای دریافت واقعی‌تر و بهتر از محیط خواند و خبر را متاثر از دو عنصر بستر ذهنی خبرنگار و افق نگاه دانست.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر کسی در ذهنش پدیده‌ای را به عنوان حق ‌باور کرده باشد، هر اتفاقی که حول آن پدیده می‌افتد یا به نوعی با آن پدیده مرتبط است، اگر تأیید‌کننده حقانیت آن باشد، در ذهن او پررنگ ‌و اگر تضعیف کننده آن باشد، کمرنگ می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اعتقاد به عدالت، حق، پیروزی نهایی حق، و کرامت انسانی بستر ذهنی ما است، خاطرنشان کرد: معتقدیم کاروان بشر به سمت نقطه معلومی حرکت می‌کند و آرمان ما نیز رسیدن هر‌چه سریعتر به این نقطه است که در این بستر و افق نگاه، اولویت موضوعات و حوادث برای ما عوض می‌شود.

وی با اشاره به نوع فعالیت‌های خبرگزاری‌های استعماری که "برای تثبیت نظام سرمایه‌داری لیبرال از منظر حقانیت سرمایه‌‌داری لیبرال‌ خبرها را تنظیم می‌کنند "، افق نگاه این خبرگزاری‌ها را ‌حاکمیت ‌نظام سرمایه‌داری لیبرال بر کل جهان دانست و گفت که در این راستا هر چیزی مخالف این موضوع باشد، در خبر کم‌رنگ و یا زشت نشان داده می‌شود و هر چه در جهت آن باشد، زیبا و پررنگ است و اگر شما که نگاه آرمانی دارید، کوچکترین ضعفی در رفتارتان ‌باشد، از نظر آنها برجسته است اما بزرگترین زشت‌کاری‌های طرفداران آنان ناچیز است.

رئیس جمهور جهان را عرصه تقابل 2 نگاه و دو آرمان دانست و در ادامه با اشاره به صحنه داخلی کشور تصریح کرد: در جامعه ما انبوه اخباری وجود دارد که واقعاً تولیدی بوده و از اساس ساختگی است، البته تأثیری در روندهای اجتماعی ندارد.
"مجموعه خدمت‌گذاری برای تعالی و پیشرفت کشور تلاش می‌کند و هر روز ایده و ابتکار و اندیشه جدید دارد اما یک عده نشسته‌اند و فقط فحش می‌دهند و توهین می‌کنند و هر کاری که شروع می‌شود، آنها ایراد می‌گیرند و البته هیچ ابتکار و نو‌آوری ندارند که ‌این حرکت انفعالی است و دوامی ندارد. "

احمدی‌نژاد اشاره‌ای هم به وضعیت روز جهان ‌کرد و یادآور شد: مستکبرین که همه دنیا روزی به اراده آنها اداره می‌شد، امروز در موضع انفعال قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای کشور و موضع انفعالی مستکبران در این زمینه تأکید کرد: امروز ایران در انرژی هسته‌ای پیشرفت می‌کند و آنها فقط قطعنامه صادر می‌کنند، اما هر چه می‌خواهند قطعنامه صادر کنند و اصلاً 100 هزار قطعنامه صادر کنند چرا‌که‌‌ مهم نیست و آنها هر‌چه می‌خواهند، بگویند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اندیشه جاری در ایران در عرصه فرهنگ دنیا حرکت رو به جلو دارد، ‌رویکرد دنیا را به سمت فرهنگ و اندیشه حاکم در ایران دانست و گفت که یک جابه‌جایی تاریخی در عرصه پیش قراولی اندیشه و فرهنگ در حال رخ دادن است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه نباید اسیر حاشیه‌سازی‌ها شد و حتی یک خبر ناخالص یا غیر واقعی یا مخدوش از خبرگزاری بیرون بیاید، خطاب به کارکنان خبرگزاری ایرنا گفت: باید الگوی اطلاع‌رسانی صالح، سالم و آرمانی را در معرض دید دیگران قرار دهید.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: از روزی که نفت در این کشور استخراج شد و منبع اصلی بودجه دولت قرار گرفت تا امروز - غیر از دوران ملی شدن صنعت نفت - سابقه ندارد که یک سال یک دولت با بلوکه کردن 20 درصد درآمد نفت، کشور را اداره کرده و هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند و تحریم دشمن را به صورت او برگرداند.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش نیز گفت که روزی خواهد رسید که 7 میلیارد نفر جمعیت دنیا زبان فارسی را فرا بگیرند که این شدنی است.

کد خبر 126100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز