همشهری آنلاین: احمدی‌نژاد در اجتماع پرشور مردم یزد گفت: دشمنان ملت ایران از همه مستکبران تاریخ فاسدتر و زورگو‌تر هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد که در راستای سفر استانی خود به استان یزد، در میدان امیرچخماق شهر یزد در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت،ازاستان یزد به عنوان دیار مومنان و پاکان که نام آن را دارالعباده گذاشته‌اند، یاد کردو افزود: اگر بخواهیم برای یزد نامگذاری کنیم عبارت دارالعباده کافی نیست؛ باید آن را دیار عبادت، شجاعت و قناعت بنامیم. این دیار، دیار سختکوشی و پایمردی است.

رییس جمهور ادامه داد: مردم یزد از صفات گوناگون سرآمد ملت ما هستند و اگر ایمان خالص، تلاش و کوشش و پی‌گیری خستگی‌ناپذیر، قناعت و مهربانی مردم یزد همه‌گیر شود، همه‌ی مشکلات عالم برطرف خواهد شد.

وی افزود:استان یزد در طول تاریخ انسان‌هایی بزرگ، علمایی یگانه، اندیشمندان، مجاهدان بزرگ و هنرمندان عزیزی را به ایران و بشریت تقدیم کرده است. سلام خدا بر شهید محراب آیت‌الله صدوقی و سلام خدا بر معلم اخلاق آیت‌الله خاتمی.

وی ادامه داد: شما به صحنه‌ی هستی نگاه کنید. عامل اصلی مشکلات، اقداماتی است که به ظاهر برای خیر بشر است، اما با نیت‌های غیرالهی و بدون اخلاص است. شعار آزادی، حمایت از حقوق بشر، صیانت از کرامت انسانی، شعارهایی است که چون برای خدا و با نیت پاک سر داده نمی‌شود و بر اساس خودپرستی و خودخواهی است صدماتی را به بشریت وارد کرده که هزاران برابر بیشتر از صدماتی است که کفار و منکران خدا و حقیقت به بشریت وارد کرده‌اند.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: با شعار لیبرالیسم که معنای آن آزادی و اومانیسم که معنای آن اصالت کرامت انسانی است، صدها جنگ بر بشریت تحمیل کردند. تنها دو جنگ آن قریب به 100 میلیون انسان کشته شدند. زشت‌ترین اقدامات ضدبشری را تحت نام این شعارها انجام دادند و به بشریت تحمیل کردند.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به 32 سال قبل نگاه کنید. همه‌ی مستکبران و فاسدان عالم در یک طرف با استفاده از همه‌ی امکانات اعم از ثروت، سلاح و رسانه‌ی خود در برابر ملت ما ایستاده بودند؛ ملتی که دستش خالی بود، بدون امکانات و سلاح و رسانه‌ای که بتواند فریاد این ملت را به گوش جهانیان برساند، در برابر آنها ایستاده بود. آنها قصد ریشه‌کن کردن ملت ما را داشتند و همه‌ی تحلیل‌گران و سیاستمداران فکر می‌کردند که با این شرایط ملت ما شکست خواهد خورد، اما امروز می‌بینید که چهره‌ی نظام اسلامی در عالم می‌درخشد و این نظام با قدرت به پیش می‌رود و آن‌که زمین‌گیر و شکست خورده است، دشمنان این ملتند. در هر نقطه‌ای از عالم و در هر موضوعی وقتی ملت ما وارد می‌شود، پیروز آن میدان است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به عرصه‌ی جهانی نگاه کنید. همه‌ی دشمنان بسیج شده بودند تا نگذارند ملت ما به قله‌های پیشرفت برسد و تمام توان رسانه‌ای و اقتصادی خود را به کار بستند. حتی توان نظامی خود را برای تهدید ملت ایران به کار بستند، اما به جایی نرسیدند. آنها با سرعت به سمت دره‌های سقوط و هولناک جهنمی در حرکت هستند.

نتوانستند جلوی هسته ای شدن ایران را بگیرند

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم یزد به موضوع هسته‌یی اشاره کرد و گفت: در موضوع هسته‌یی، دشمنان این ملت تمام توان خود را تجهیز کردند که اجازه ندهند ما هسته‌یی شویم اما به خاطر ایمان و ایستادگی شما و به لطف خدا ایران هسته‌یی شد و به لطف خدا دشمنان شکست خوردند.

وی ادامه داد: حالا آنها می‌گویند که بیایید با هم گفت‌وگو و همکاری کنیم. آنها دو راه در مقابل ما دارند؛ اول آن‌که مسیر گذشته را ادامه دهند. در این صورت آنها باید بدانند که ملت ما از قله‌هایی که به دست آورده است، عقب نمی‌نشیند.

رییس جمهور تصریح کرد: ادامه‌ی مسیر گذشته با مقاومت ملت ما و شکست مفتضحانه‌تر شما مواجه خواهد شد. شما نتوانستید جلوی هسته‌یی شدن ایران را بگیرید، حالا می‌خواهید که ما برگردیم؟ بالاخره عقل هم چیز خوبی است که باید در مناسبات سیاسی مورد استفاده قرار گیرد. ایران امروز هسته‌یی است و شما مجبورید با ایران هسته‌یی همکاری کنید. این به نفع شماست که فرصت و فضایی هم برای شما فراهم می‌کند تا در رفتار و ارتباطاتتان با ملت‌ها تجدیدنظر کنید. ما از همکاری استقبال می‌کنیم، اما بدانید که ملت ما با همبستگی و استحکام تا فتح بالاترین قله‌های پیشرفت جهان ایستاده است و عقب نمی‌نشیند.

احمدی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم دوستی، احترام و عدالت و تن دادن به حقوق ملت‌ها به نفع همه است. به نفع شما هم هست و آینده‌ی شما را عوض می‌کند. اگر می‌خواهید از مسیر سقوط نجات پیدا کنید، راهش احترام به حقوق ملت‌هاست و ما آماده‌ی همکاری بر اساس عدالت و احترام به حقوق ملت‌ها هستیم و امیدواریم شما درس بگیرید و مسیر جدیدی را انتخاب کنید.

دخالت درلبنان وضعیت را پیچیده تر می کند

رییس‌جمهور با اشاره به حوادث لبنان گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال آسیب زدن به لبنان است. ایستادگی ملت لبنان، هیبت صهیونیست‌های جنایتکار را در هم شکسته و آنها از عزت و مقاومت ملت لبنان ناراحتند و به دنبال توطئه علیه این ملت هستند و با شیوه‌های خود فعالیت می‌کنند. بعضی افرادوطن‌دوست را ترور می‌کنند و انگشت اتهام به سمت نیروهای پاک، وفادار و ملت‌دوست نشانه می‌رود و برای ایجاد اختلاف و درگیری تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: من به ملت لبنان توصیه می‌کنم که مقطع مهمی را پشت سر می‌گذارد. هوشیار باشند و اجازه ندهند که وحدتشان به هم بریزد. گروه‌های لبنانی قادرند مسائل خود را با تفاهم و همدلی و دوستی حل کنند. باید مراقب بود که دست‌های پلید در این کشور مساله ایجاد نکند.

احمدی نژاد ادامه داد: البته بنده به هوشمندی، ایمان و همدلی ملت لبنان و سیاسیون و رهبران لبنانی اعتماد کامل دارم و به فضل الهی آنها از این گردنه نیز با عزت عبور و دشمنان را شرمنده می‌کنند.

وی همچنین خطاب به برخی دولت‌های مداخله‌گر در امور لبنان گفت: دخالت‌های بی‌جا کار را پیچیده‌تر می‌کند. مردم لبنان می‌توانند خود را اداره کنند و البته دوستان ملت لبنان نیز باید آنها را کمک کنند. من به صهیونیست‌ها، دولت آمریکا و برخی دولت‌های مداخله‌کننده در امور لبنان اعلام می‌کنم که مسیر حرکت شما رو به سقوط است. شما در سرآشیبی تند منتهی به دره‌ای عمیق هستید. اقدامات شما به منزله‌ی این است که سرعت این سقوط را بیشتر می‌کنید. از دخالت در لبنان خجالت بکشید و بدانید که ملت لبنان و ملت‌های منطقه دست پلید و فتنه‌گر شما را قطع خواهد کرد. شما باید در دادگاه‌ها عادلانه محاکمه شوید؛ آن‌وقت برای دیگران پرونده درست می‌کنید و می‌خواهید دیگران را محاکمه می‌کنید؟

خواست مردم تونس برپایی مناسبات اسلامی است

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود به اوضاع تونس اشاره کرد و گفت: ملت تونس با شعارهای اسلامی و نگاه یگانه‌پرستانه و عدالت‌خواهانه و شعارهای انسانی در برابر یک دیکتاتور وابسته قیام کردند. آنها خواهان عدالت، عزت و سرافرازی هستند. آنها محبت و انسانیت می‌خواهند. وی افزود:خواست مردم تونس برپایی مناسبات و احکام اسلام ناب محمدی است. غربی‌ها و بیگانگان حق دخالت در امور داخلی این کشور را ندارند. آنها تصور نکنند که با فریب‌هایشان کاری کنند که ملت تونس از حق خود محروم شود و شرایط قبلی برگردد. به رهبران ملت تونس هم توصیه می‌کنم هوشمندی خود را حفظ کنند و به آرمان‌های بلند ملت تونس توجه کنند و به اهداف کوچک تن ندهند.

وی افزود: مردم تونس با اخلاص و توکل به خدا از آرمان رسیدن به اجرای احکام اسلامی در کشورشان کوتاه نیایند و بدانند که پیروزی از آن آنهاست.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به مردم ایران گفت: آن‌چه در تونس اتفاق افتاد موجی است که در عالم ایجاد شده و از نشانه‌های حرکت‌های شماست. 32 سال در مقابل دشمنان ایستادید. دشمنان می‌خواستند ما را در مرزهای جغرافیایی خودمان محصور کنند، اما به لطف خدا و هدایت‌های امام عصر، فرهنگ و آرمان و روش زندگی ملت ما به یک الگوی نجات‌بخش برای آزادگان و عدالت‌طلبان تبدیل شده است.

در اجرای قانون هدفمندی ملت کار زیبایی انجام داد

رییس‌جمهور تصریح کرد: هرکس در هرجای این کشور کار می‌کند، باید بداند که در عین تلاش برای خود، در جهت پیشرفت و آرمان‌های الهی تلاش می‌کند. ما باید ایران را بسازیم. و کاری که شما ملت ایران در هدفمندی یارانه‌ها انجام دادید، نمایشی از همدلی، هوشمندی و اراده‌ی یک ملت را به نمایش گذاشتید و چشم دنیا را خیره کردید تا جایی که دشمنان ملت ایران مجبور شدند عظمت این ملت را بپذیرند.

وی ادامه داد: آنها زمانی می‌گفتند که ملت ما قادر به عبور از این گردنه نیست و طراحی‌هایی کرده بودند تا خدشه‌ای بر چهره‌ی ملت ایران ایجاد کنند، اما کار زیبایی اتفاق افتاد. نه این‌که نقصی نباشد، اما سرجمع زیبا بود. ملت ما صدها پله بالا رفت و امروز اقتدار ملی ما در منطقه و جهان به خاطر همبستگی و هوشمندی‌اش نسبت به چند ماه قبل خیلی بالاتر است.

وی افزود: ملت ما مهم‌ترین تحول اقتصادی را با درایت و همبستگی به زیبایی پشت سر گذاشت و همه‌ی برنامه‌های کشور با همدلی و همراهی و احساس مسوولیت تک تک مردم به جلو می‌رود. همه باید برای ایران و آرمان‌های این ملت حرکت کنیم و به این ترتیب سختی‌ها آسان می‌شود و قله‌های بلند زیر پای ملت ایران قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد گفت: طرح‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری در راه است که در زمان خود با شما ملت در میان می‌گذارم. هرکس هرکجا کارش را با دقت انجام دهد. باور من این است که مردم یزد در این مسیر هم پیشگام هستند. قناعت، آرامش، پاکی، ایمان و همبستگی مردم یزد برای ملت ما یک الگو است و انشاءالله تا آخر خواهد بود.

رییس‌جمهور در پایان سخنان خود افزود: در پنج سال گذشته سه هزار میلیارد تومان در بخش صنعت در این استان سرمایه‌گذاری شد که سه برابر مدت مشابه قبل از خود است.

کد خبر 126212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز