همشهری آنلاین: چاندرا مظفر استاد دانشگاه مالزی و رییس جنبش عدالت جهانی روز شنبه در مقاله‌ای نوشت: باعث تاسف است که دانشگاه‌ها و دانشگاهیان نسبت به ترور دانشمندان ایرانی از سوی صهیونیست‌ها و با حمایت آمریکا هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

چاندرا مظفر

به گزارش ایرنا از مالزی؛ وی در مقاله خود که نسخه‌ای از آن را در اختیار دفتر ایرنا در مالزی قرار داده، نوشت: فیدل کاسترو رهبر کوبا هم در یکی از جدیدترین اظهارات خود بر دست داشتن نیروهای امنیتی اسراییل با حمایت آمریکا و انگلیس در ترور دانشمندان ایرانی تاکید کرده است.

وی می‌افزاید: دو ماه پیش مجید شهریاری دانشمند علوم هسته ای ایران ترور شد و یک سال پیش از آن نیز مسعود علی‌محمدی متخصص ایرانی فیزیک هسته‌ای در یک انفجار در نزدیک منزلش کشته شد. در سال 2007 نیز یک دانشمند دیگر ایرانی در اصفهان به قتل رسید.

رییس جنبش عدالت جهانی مالزی در ادامه تاکید کرد: 'گوردون توماس' متخصص انگلیسی موساد با اشاره به اقدامات دستگاههای اطلاعاتی اسراییل برای از بین بردن دانشمندان ایرانی از واحد عملیاتی به نام کیدون یاد می کند که وظیفه اصلی اش عملیات علیه متخصصان هسته ای ایران است.

به نوشته چاندرا مظفر روزنامه اسراییلی یدیعوت آهارانوت هم این کیدون را متشکل از یک گروه 38 نفره معرفی می کند که همگی بین 20تا30سال سن دارند و بخوبی به چند زبان از جمله فارسی صحبت می کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه نوشت: در صورت صحت این اظهارات درک اینکه چرا اسراییلیها برنامه حذف دانشمندان هسته ای ایران را پیگیری می کنند کار چندان سختی نیست.

او افزود:اسراییل می خواهد موقعیت برتر خود در فناوری هسته ای در غرب آسیا را از دست ندهد.

چاندرا مظفر می افزاید: اسراییل می داند با حمله به تاسیسات هسته ای ایران و از بین بردن مغزهای هسته‌ای این کشور همچنان تنها قدرت منطقه دارای هسته‌ای باقی خواهد ماند.

وی تاکید می کند: شرم آور است که جریان عمده رسانه های غربی ارتباط بین ترور دانشمندان ایرانی و عملیات آشکار و پنهان گروههای عملیاتی اسراییل را بررسی نمی کنند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد که انگار رسانه‌ها وظیفه‌ای جز دفاع از حریم اسراییل ندارند و از این بدتر سکوت ناامید کننده دانشمندان و متخصصان در همه جهان است که باید این اقدامات تروریستی بر علیه عالمان و دانشمندان را محکوم می‌کردند.

کد خبر 125839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز