همشهری آنلاین: پلیس مالزی برای متفرق کردن ده‌ها هزار تظاهرکننده که خواستار بازبینی سیاست‌های انتخاباتی شدند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

حمله پلیس به تظاهرات هزاران نفری مردم در کوالالامپور

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دست کم 25 هزار تظاهرکننده در بزرگ‌ترین شهر مالزی تظاهرات کردند. تظاهرات روز شنبه در کوالالامپور بزرگترین تجمع طی دهه گذشته در این کشور جنوب شرق آسیا به شمار می‌آید.

تظاهرکنندگان در نزدیکی یکی از میادین اصلی تجمع کردند و پلیس در واکنش به این تجمع اقدام به استفاده از سیم خاردار در برخی مناطق کرد.

برخی از تظاهرکنندگان وارد درگیری‌ با پلیس شدند و پلیس برای متفرق کردن تجمع کنندگان به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورد.

این تجمع نشان دهنده اقدامات ناموفق ائتلاف حاکم به نخست وزیری "نجیب رزاق" است. این در حالی است که مقام‌های دولت مالزی و مقام‌های انتخاباتی این کشور تاکید دارند نگرانی‌های فعالان سیاسی در زمینه سیاست‌های انتخاباتی اغراق آمیز است.

عنیفه امان، وزیر امور خارجه مالزی اعلام کرد: ما این مساله را می‌پذیریم که مسائل و مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: ما برای حل این مساله به سختی کار می‌کنیم و پیش نویس اصلاحات را برای حصول اطمینان از برگزاری آزاد و عادلانه انتخابات پیش روی مطرح کرده‌ایم.

فیل رابرتسون، یکی از مقام‌های دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: امروز آزمون بزرگی برای تحقق آزادی‌های اساسی مردم در مالزی است؛ آزادی‌هایی که سرآغاز آن حق تجمع و راهپیمایی آرام است.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد: تظاهرکنندگان که تعدادشان به بیش از 20 هزار تن می‌رسید در تجمع خود خواستار برگزاری انتخابات آزاد شدند.

سازمان دهندگان این تجمع اعلام کردند، بر آن امید هستند که تعداد شرکت کنندگان به بیش از 100 هزار تن برسد.

کد خبر 168136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز