همشهری آنلاین: یک سازمان غیردولتی در مالزی اولین پرورشگاه برای نجات نوزادان ناخواسته را در این کشور افتتاح کرده است، در حالیکه دولت در تلاش است از تعداد موارد فزاینده نوزادان سرراه‌گذاشته شده بکاهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این سازمان غیردولتی که از روی سرویس‌های مشابه در آلمان، پاکستان و ژاپن ساخته شده است، می‌گوید به مادران اجازه خواهد داد نوزادان‌شان را به طور ناشناس در این محل در شهر پاتلینگ جایا در ایالت مرکزی سلانگور بسپرند.

 این پرورشگاه در کوچکی دارد که که به تخت نوزاد باز می‌شود، و مادر می‌‌‌تواند بچه‌اش را روی آن بگذارد. هنگامی که در بسته می‌شود یک زنگ هشدار به صدا درمی‌آید و کارکنان پس از ترک مادر متوجه حضور نوزاد می‌شود.

 وزیر زنان،خانواده و رشد اجتماعی، شهرزاد عبدالجلیل، می‌گوید این سرویس که بوسیله سازمان غیردولتی OrphanCARE ارائه می‌شود، برای مادران عاجز در مقابل سرراه گذاشتن یا کشتن نوزادان‌شان گزینه‌ای در اختیار می‌گذارد.

ارقام رسمی نشان می‌دهد 407 نوزاد بین سال‌های 2005 و 2009 در مالزی، کشوری  با جمعیت 28 میلیون نفر، سر راه گذاشته شده‌اند. امسال از ماه آوریل 24 مورد نوزاد سرراه‌گذشته ثبت شده است.

رسانه‌های محلی در ماه‌های اخیر موارد نوزادان سرراه گذشته‌‌شده در کنار جاده‌ها یا در زباله‌دان‌ها، سرو صدا به پا کرده‌اند، و این وضعیت باعث شد یک قانونگذار پیشنهاد کند که پدران این نوزادان سرراه گذشته اخته شود.

در یک مورد گزارش‌شده بوسیله رسانه‌های دولتی در ماه مارس، یک نوزاد پسر که در کنار جاده رها شده بود، در حالیکه سگ‌های وحشی دست چپ او را گاز گرفته بودند، بوسیله رهگذاران پیدا شد.

 OrphanCARE می‌گوید که 200 والد منتظر در فهرست انتظار برای به پذیرفتن فرزند هستند و اطمینان می‌دهد که هیچ پیامد قانونی برای افرادی که نوزادان‌‌شان را در این پرورشگاه به جای می‌گذارند، وجود نخواهد داشت.

کد خبر 108739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز