همشهری آنلاین: مقامات در فرودگاه مانیل، پایتخت فیلیپین، یک کودک تازه به دنیاآمده را در یک کیسه زباله یافتند که ظاهرا از هواپیمایی که از خاورمیانه فرود آمده بود، خارج شده بود.

infant

  به گزارش آسوشیتدپرس مقامات امنیتی گفتند این نوزاد پسر که با خون پوشیده بود و در دستمال کاغذی پیچیده شده بود، به درمانگاه فرودگاه برده شد و دکترها و پرستاران او را معاینه و تمیز کردند،‌ در حوله پیچیدند و به او شیر دادند.

پرستار فرودگاه،‌ کیت کالوو، گفت: "پس از اینکه او را تمیز کردیم،‌ گریه ضعیفی را شروع کرد. به گفته دکترها نوزاد سالم است و علائم حیاتی‌اش خوب است."

بیانیه فرودگاه حاکی از آن است که یک مامور امنیتی متوجه چیزی شد که درون یک کیسه زباله که از ظاهرا از یک هواپیمای شرکت گلف‌ایر خارج شده بود،‌ تکان می‌خورد. این هواپیما  روز یکشنبه 12 سپتامبر از بحرین به فرودگاه وارد شده بود. نوزاد بعدا به مددکاران اجتماعی مستقر در فرودگاه بین‌المللی نینوی آکینو در مانیل سپرده شد.

شرکت گلف  ایر هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

 وزیر رفاه اجتماعی فیلیپین، دینکی سلیمان، گفت او از این واقعه خشمگین است و افزود به پلیس دستور داده است به جستجوی مادر نوزاد بپردازد که ممکن است اتهامات جنایی به او وارد آید.

خانم سلیمان گفت: "من واقعا عصبانی شدم،‌ با هیچ نوزادی نباید این گونه رفتار کرد."

 او افزود این نوزاد یا به بستگان مادرش تحویل داده خواهد شد یا برای فرزندخواندگی سپرده خواهد شد.

 بسیاری از فیلیپینی‌ها برای گریز از فقر و بیکاری خردکننده در زادگاه‌شان مجبور می‌شوند به عنوان کلفت و کارگر در خارج کار کنند.

کد خبر 115938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز