همشهری آنلاین: دومین روز مذاکرات تهران با ۱+۵ امروز ـشنبه‌ـ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، طرفین توافق کرده‌اند از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح‌شنبه به وقت محلی (ساعت 11 به وقت تهران) گفت‌وگوها را از سر بگیرند.

برخی منابع دیپلمایتک غربی به خبرگزاری‌ها گفته‌اند که «کاترین اشتون»، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا از «سعید جلیلی»، نماینده ایران در مذاکرات خواسته است که به‌طور جداگانه با «ویلیام برنز»، نماینده آمریکا در این مذاکرات دیدار کند.

«ابوالفضل ظهره‌وند»، معاون رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران پیش‌بینی کرده است که مذاکرات تا عصر شنبه ادامه یابد.

وی پس از پایان دوره نخست مذاکرات در روز جمعه گفت که به هیچ عنوان در این دور از مذاکرات صحبتی درباره غنی‌سازی صورت نگرفته و حقوق هسته‌ای کشورمان نیز موضوع بحث نبوده است.

اما یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران در مذاکرات استانبول دو شرط مطرح کرده است: به‌رسمیت شناختن حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم و لغو تحریم‌های بین‌المللی.

گروه ۱+۵ از کشورهای عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل ـ‌آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه به همراه آلمان و نماینده اتحادیه اروپا تشکیل یافته است.

«علی آهنی»، معاون اروپای وزارت خارجه، «علی باقری»، معاون سیاست‌خارجی و امنیت بین‌الملل، «ابوالفضل ظهره‌وند»، معاون رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و «حمیدرضا عسگری»، مشاور حقوقی سازمان انرژی اتمی ایران از دیگر اعضای هیئت اعزامی جمهوری اسلامی به اجلاس استانبول هستند.

 

کد خبر 126383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز