یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نزدیک به 400 تن از جوانان معترض اروپایی از کشورهای اسپانیا، فرانسه و هلند به منظور تجمع و تشکیل کمپ به پایتخت بلژیک آمده و به رغم مخالفت مقامات محلی چادرهای خود را در این شهر برپا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لوموند فرانسه، طبق اظهار نظر معترضان از صبح روز شنبه همزمان با حضور آن‌ها در پارکی در نزدیکی کلیسای ملی بروکسل، تدابیر امنیتی شدید شامل سگ‌ها، تجهیزات و اتوبوس برای انتقال بازداشت شدگان‌ در نظر گرفته شده است.

تظاهرکنندگان در حالی که جوانان بلژیکی هوادار جنبش معترضان اروپایی نیز به آن‌ها پیوستند، شنبه شب در درمحوطه اطراف کلیسای ملی بروکسل در پارک الیزابت این شهر اردو زدند. با وجود این، از آنجا که این پارک یک محل حفاظت شده تاریخی محسوب می‌شود، بر طبق حکم شهرداری هر نوع برپایی اردو در آن ممنوع است.

تظاهر کنندگان تحت فشار شهردار محلی این منطقه، مجبور شدند محل اردوی خود را به یک ساختمان متروک در دانشگاه فلاندر منتقل کنند.

به گزارش روزنامه بلژیکی لوسوار، بر طبق اصول قانونی نزدیک به 20 نفر از معترضان بازداشت شده‌اند.

همچنین درگیری‌های جزئی نیز میان ماموران پلیس و برخی تظاهر کنندگان پدید آمد.

این معترضان که از چندین کشور اروپایی به شهر بروکسل آمده‌اند، می‌خواهند مدت یک هفته در پایتخت بلژیک بمانند و به رغم آنکه هم‌اکنون تعداد آن‌ها 400 نفر گزارش شده، انتظار می‌رود صدها تن از دیگر معترضان نیز در روزهای آتی به آن‌ها بپیوندند.

اینطور پیش‌بینی شده است در تاریخ 15 اکتبر، روزی که به گفته جنبش معترضان اسپانیایی قرار است در بیش از 400 شهر در حداقل 45 کشور جهان، تجمعات اعتراضی برگزار شود، اعتراضات در شهر بروکسل با حضور صدها و حتی هزاران نفر از معترضان ادامه یابد.

کد خبر 147956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز