همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه در آمریکا تاکید کردند: خوردن سه وعده غذایی در طول روز برای دنبال کردن یک رژیم لاغری، بهتر و موثرتر از خوردن در وعده‌های بیشتر اما به مقدار کمتر است

رژیم غذایی

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانا می‌گویند: مصرف سه وعده غذایی روزانه راه کاری بهتر برای سوزاندن چربی‌های بدن است.

به گفته این متخصصان، مردان چاقی که با رژیم‌های غذایی کم کالری و پروتئین زیاد سه نوبت در روز غذا می‌خورند در مقایسه با مردانی که شش نوبت در روز در مقادیر کمتر می‌خورند، بیشتر از غذای خود احساس رضایت دارند و کمتر احساس گرسنگی می‌کنند.[ارتباط رژیم غذایی پرکالری با پسردار شدن مادران]

دکتر هیتر لیدی، متخصص اصلی این پژوهش می‌گوید: هر چند اخیرا این باور عمومی شایع شده که خوردن در دفعات بیشتر اما با حجم کمتر، روشی مفیدتر است اما این وعده‌های کم حجم تاثیری در کنترل اشتها ندارند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، پزشکان در این بررسی جدید 27 مرد داوطلب را که اضافه وزن داشتند طی 12 هفته با رژیم‌های غذایی متفاوت تحت مطالعه قرار دادند. آنها مطمئن شدند که خوردن سه وعده غذایی کامل در روز روش بهتری برای کنترل گرسنگی و اشتها است.

این یافته در مجله «چاقی» به چاپ رسیده است.

 

کد خبر 117126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز