همشهری آنلاین: رژیم غذایی گیاهخواری لازم نیست که فاقد مواد مغذی یا تنوع باشد.

 تعداد زیادی جایگزین‌های خوش‌طعم و مغذی برای گوشت وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی گیاهخواری‌ وارد کنید. این توصیه‌ها می‌تواند به شما در ایجاد تنوع در رژیم غذایی گیاهی کمک کند:

  •  از پروتئین‌های گیاهی کم‌چربی مانند لوبیا یا عدس استفاده کنید.
  • در غذاهایی مانند پاستا یا پیتزا مواد گیاهی را جایگزین گوشت کنید.
  •  استفاده از سوسیس‌های سویا، برگرهای گیاهی، برگرهای لوبیا یا هات‌داگ‌های سویا در نظر داشته باشید.
  •  ار نوشیدنی‌های پرچربی اجتناب کنید و آنها را با نوشیدنی‌های حاوی سویا (مانند شیر سویا)‌ جایگزین کنید.
  •  هنگام غذاخوردن در رستوران در مورد غذاهایی بدون گوشت یا دارای جایگزین گوشت سوال کنید.
  • منوهای رستوران‌های قومی مانند رستوران‌های هندی یا آسیایی معمولا حاوی انواع مختلفی از غذاهای گیاهی هستند.

HealthDay News, 8 Dec., 2008

کد خبر 70369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار