پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس تاکید کردند: اگر رژیم غذایی متنوعی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبی از آنتی اکسیدان‌ها، غلات سبوس‌دار و اسیدهای چرب ضروری برای بدن باشد، می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و مهم مثل دیابت، آلزایمر و بیماری‌های قلبی را کاهش دهید

 و در نتیجه طول عمر خود را تضمین کنید

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند: یک رژیم غذایی با این ویژگی‌ها می‌تواند میزان کلسترول خون را که عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی است تا یک سوم کاهش داده و تا حدود یک دهم از سطح فشار خون بکاهد.

به گزارش روزنامه‌ اکسپرس چاپ انگلیس، یک رژیم غذایی سالم و متنوع باید حاوی مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات و مغز خشکبار و نیز ماهی حاوی اسیدهای چرب ضروری و همچنین غلات سبوس‌دار باشد.

آنجلا دودن ـ متخصص تغذیه در انگلیس در این باره خاطرنشان کرد: کلید موفقیت در یک تغذیه کامل و سالم این است که  انواع مختلف خوراکی‌ها را به رژیم غذایی روزانه خود وارد کنید.

وی تاکید کرد: این رژیم غذایی زمانی باعث سلامتی و تقویت بدن می‌شود که همه این مواد غذایی با هم مصرف شوند و فقط مصرف یکی از آن‌ها نمی‌تواند ریز مغذی‌های ضروری برای بدن را به میزان کافی تامین کند.[نشانه‌های عدم دریافت ریز مغذی‌ها]

 

کد خبر 118804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز