همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی گسترده نشان داده است: مصرف پروتئین بیشتر و نشاسته کمتر نقش مهمی در رژیم گرفتن دارد.

رژیم پر پروتئین

به گزارش ایسنا، کارشناسان دانشگاه کوپنهاگ می‌گویند: اگر می‌خواهید با رژیم گرفتن وزن خود را کاهش دهید، باید رژیمی را دنبال کنید که حاوی پروتئین بیشتر، فرآورده‌های لبنی کمتر و همچنین نشاسته کمتر مثل برنج و گندم سفید و تصفیه شده باشد. با این رژیم غذایی اکثر افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند تا حد سیر شدن غذا بخورند، بدون این که به وزنشان افزوده شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی یان، کارشناسان با انجام مطالعاتی گسترده به تاثیر این رژیم غذایی در کاهش وزن دست یافته‌اند و نتایج مطالعات خود را در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر ‌کرده‌اند.

این مطالعه روی 772 خانواده‌ اروپایی انجام شده که شامل 938 فرد بالغ و 827 کودک بود.

این افراد شش ماه تحت مطالعه قرار داشتند، نتیجه نوع و رژیم غذایی که برایشان تعیین شده بود، به دقت بررسی شد. در پایان مشخص شد افرادی که نشاسته کمتری می‌خورند اما در عوض از پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، معمولا اضافه وزن نخواهند داشت.

کد خبر 121868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار