همشهری آنلاین: آیا به تازگی خودتان را لاغر کرده‌اید و نگران هستید دوباره وزن اضافه کنید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد که جستجو برای وب‌سایت‌های مناسب ممکن است به شما کمک کند.

weight loss

به گزارش هلث‌دی نیوز یک پژوهش جدید نشان می‌دهد افرادی که وزن کم کرده‌اند و بعد به طور مداوم به یک وب‌سایت اینترنتی با طراحی اختصاصی برای حفظ وزن مراجعه کرده‌اند،‌ نسبت به افرادی که کمتر به این وب‌سایت مراجعه کرده بودند،‌ بهتر توانستند بخش عمده‌ای از کاهش وزن خود را حفظ کنند.

 افرادی دست یک بار در ماه در طول یک دوره دو سال و نیمه به این وب‌سایت مراجعه می‌کردند تا وزن یا میزان غذای مصرفی‌شان را ثبت کنند، توانستند به طور میانگین 4.5 کیلوگرم از کاهش وزن 9 کیلوگرمی‌شان ابتدایی ‌شان را حفظ کنند. در مقابل افرادی که تنها برای 14 ماه در طول این مدت به طور مرتب به این وب‌‌سایت مراجعه می‌کردند تا وزن یا میزان غذای مصرفی‌شان را ثبت کنند، توانستند به طور میانگین 4.5 کیلوگرم از کاهش وزن 9 کیلوگرمی‌شان ابتدایی ‌شان را حفظ کنند. در مقابل افرادی که تنها برای 14 ماه در طول این مدت به طور مرتب به این وب‌‌سایت مراجعه می‌کردند،‌تنها توانستند 2.5 کیلوگرم از کاهش وزن‌شان را حفظ کنند.

آنهایی حتی کمتر از این به این وب‌سایت مراجعه می‌کردند،‌ تنها توانستند 1.5 کیلوگرم از کاهش وزن‌شان را حفظ کنند.

سرپرست این پِژوهش، کریستین فانک، از مرکز پژوهش‌های بهداشتی در انستیتو کیزر پرمننت در پورتلند اورگون در آمریکا گفت: "نتیجه‌گیری کلی این است که به نظر ما اینترنت ابزار مفیدی برای حفظ کاهش وزن است.افرادی که از وب‌سایت دوسویه طراحی‌شده برای این بررسی استفاده کردند، نتایج بهتری نسبت به افرادی که کمتر از این وب‌سایت استفاده کرده بودند، به دست آوردند. به نظر می‌رسد که کلید حل مشکل پاسخ به این سوال باشد: چگونه می‌توانیم این عادات جدید را که به دست آورده‌ام، به صورتی مادام‌العمر در آورم؟"

وب‌سایت مورد استفاده در این بررسی دیگر در دسترس نیست،‌اما کارشناسان به عوامل کلیدی که هر وب‌سایت با هدف حفظ کاهش وزن باید مورد توجه قرار دهد‌، اشاره می‌کنند.

 این بررسی در شماره 27 ژوئیه  Journal of Medical Internet Research.منتشر شده است.

این وب‌سایت برای 30 ماه در اختیار شرکت‌کنندگان در این بررسی بود. این سایت طوری طراحی شده بود که تلاش افراد برای حفظ وزن متعادل را از این راه‌ها تقویت کند:

  • تقویت کنترل شخصی موجود بر رفتار‌ها.
  • تشویق مهارت‌های جدید کنترل بر خود.
  • تشویق استفاده درازمدت از وب‌سایت با ارائه محتوای ابتکاری.
  • تشویق حمایت اجتماعی.

به گفته فانک کلید موفقیت افراد در این بررسی تداوم و تعهد بود. به گفته او حمایت اجتماعی بوسیله سایر افراد در دسترس سایت و نیز محتوای دوسویه آن احتمال نقشی در موفقیت افراد در حفظ وزن متعادل‌شان بود.

فانک افزود:‌ "گرچه مشاوره شخصی و چهره به چهره برای برنامه‌های کاهش وزن و حفظ وزن بهترین گزینه است، اما دردسترس بودن اینترنت نقش مهمی در موفقیت افراد در حفظ وزن داشت. این وب‌سایت به طور 24 ساعته و در هفت روز هفته در اختیار افراد بود."

کد خبر 112591

برچسب‌ها