چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران در یک تحقیق جدید دریافته‌اند دختران نوجوانی که تصور اضافه وزن و چاقی دارند در حالی که چاق نیستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

نگرانی از چاقی، نداشتن اندام متناسب و ترس از چاقی در آینده چیزی است که در بسیاری از جوامع زنان و دختران جوان با آن دست به گریبانند. توسل به رژیم‌های مختلف برای کاهش وزن راهکاری است که بسیاری از این افراد برای مقابله با افزایش وزن از آن استفاده می‌کنند. در این میان متخصصان تغذیه همواره با اشاره به رژیم‌های نادرست از افراد می‌خواهند که با یک رژیم متعادل و ورزش نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنند.

اما علاوه بر رژیم‌های غذایی غیر‌اصولی که سلامت جسمی افراد را با خطر مواجه می‌کند، اضطراب افزایش وزن و توهم چاقی چیزی است که متخصصان نسبت به آن هشدار می‌دهند: «والدین اغلب نگران بهداشت روانی دختران خود در ارتباط با چاقی هستند اما باید بدانند که حتی توهم چاقی هم در شرایطی که هیچ اضافه وزنی وجود ندارد، می‌تواند به سلامت روانی دختران نوجوان لطمه بزند و موجب افسردگی شود.»

پژوهش روی 6 هزار و 557 شرکت کننده مرد و 6 هزار و126 شرکت کننده زن مطالعه به این نتایج منتهی شده است.

البته به نظر می‌رسد فقط دختران هستند که نسبت به چاقی حساسند و وضعیت در مورد پسران کاملا متفاوت است.به گزارش هلث دی نیوز، نتایج پژوهش تازه نشان داده است که پسران نوجوانی که زیر وزن هستند اغلب احساس اضطراب و نگرانی دارند.

کد خبر 110701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز