همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: از سهم یارانه اعتبارات پرداختی که دولت باید هر سال به شهرداری برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کند امسال تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

اتوبوس

به گزارش مهر، حسین بیژنی در نشست خبری‌ که در محل این سازمان برگزار شد افزود: سهم یارانه دولت در سال 85، 7 میلیارد و 400 میلیون تومان، سال 86، 10 میلیارد و 800 میلیون، سال 87، 10 میلیارد و 800 میلیون و سال 88، 8 میلیارد و 300 میلیون تومان بود این در حالی است که سهم امسال تا کنون پرداخت نشده است.

 وی با اعلام اینکه ارقام اعتبارات دولت خیلی بیشتر از پرداختی‌های امروز است، گفت: ارقام پرداختی دولت یک دهم رقم واقعی نیست و براساس نرخ واقعی این مبلغ در هر سال باید 145 میلیارد تومان باشد.

 وی گفت: بنا بر اعلام وزیر کشور امسال هزار دستگاه اتوبوس و 65 میلیارد تومان اعتبار برای اتوبوسرانی و مترو پرداخت می‌شود.

 خروج دو هزار و 700 دستگاه اتوبوس از ناوگان شهری

 بیژنی با تاکید بر اینکه زمان پرداخت اعتبار در 6 ماه اول سال است گفت: معمولاً‌ در 6 ماه اول برای بازسازی، تعمیر و تجهیز اتوبوسها اقدام می‌کنیم بنابراین نیاز به اعتبار در ابتدای سال بیشتر از هر زمان دیگری است.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: عمر اتوبوسهای تهران 6 سال است و به دلیل رعایت مسایل زیست محیطی در سه سال اخیر دو هزار و 700 دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی تهران خارج شده است.

 وی با اشاره به 200 دستگاه اتوبوسی که طی هفته گذشته از سوی وزارت کشور به این سازمان اضافه شد، افزود: 100 دستگاه تحویل داده شد و 100 دستگاه دیگر گفته می‌شود تا هفته آینده تحویل داده می‌شود و تا شروع مهرماه مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.  بیژنی افزود: این اتوبوس‌ها تک کابین، شاسی بلند و دارای پله هستند.

 وی در ادامه اضافه کرد: شنیده‌ها از وزارت کشور حاکی است قرار است امسال هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده شود که این 200 دستگاه اتوبوس ادامه این کار است و امیدواریم تا پایان سال مابقی هزار دستگاه تامین شود.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه از سال 78 تا کنون هزار و 600 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران اضافه شده اظهار داشت: بر اساس طرح جامع شهرداری تهران هر ساله به 11 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران نیاز است در حالی که خروج سالانه هزار دستگاه اتوبوس فرسوده و اضافه شدن هزار دستگاه دیگر برای جایگزینی باعث می‌شود ما در این حوزه درجا بزنیم.

 وی افزود:‌ این موضوع باعث می‌شود تا تعداد اتوبوسهای تهران از 6 هزار اتوبوس فعال بیشتر نشود. بیژنی سهم اتوبوسهای فرسوده در آلودگی هوای تهران را در سال 87، 8/3 درصد و امسال 3/2 درصد عنوان کرد.

 4.8 درصد اتوبوسهای شهر تهران در حال تعمیر هستند

 بیژنی با اعلام اینکه 4.8 درصد اتوبوسهای تهران اتوبوس‌های با عمر 6 سال برای تعمیر متوقف شده اند تاکید کرد: 209 دستگاه اتوبوس‌های فعال فعلی در تهران به خاطر تعمیر متوقف هستند و سعی می‌شود تا مهرماه این رقم به 30 دستگاه برسد.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه 3 هزار و 497 دستگاه اتوبوس با سوخت CNGدر شهرداری موجود است، اظهار داشت:‌ اتوبوس‌های CNGمشکلات خاصی نظیر پشتیبانی و مسایل فنی دارند. از این تعداد دو هزار و 700 دستگاه متعلق به بخش خصوصی است.

 بیژنی افزود: از 10 ایستگاه  CNG تنها 36 درصد جایگاه‌ها فعالند که 48 درصد از اتوبوس‌های CNG را تحت پوشش قرار می دهد.

 وی درباره مشکلات ورود اتوبوس‌های دو کابین به کشور گفت: مشکلات گمرک، گشایش ‌LC و محدودیت در قرارداد با بانک‌های جهانی از جمله مشکلاتی است که برای ورود 700 دستگاه اتوبوس دو کابین به کشور وجود دارد.

 24 خط از مسیر راه‌آهن - تجریش حذف می‌شود

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره ساماندهی خطوط راه‌آهن - تجریش گفت: خطوط موازی زیادی در این مسیر وجود داشت که باعث ایجاد ترافیک می‌شد و به همین دلیل 24 خط از خطوط موازی در این مسیر حذف شد و از این پس مردم با یک خط سراسری از تجریش تا راه‌آهن با قیمت 100 تومان سفر می‌کنند.  وی تعداد اتوبوسهای این مسیر را 300 دستگاه عنوان کرد که تا قبل از مهرماه راه‌اندازی می‌شود.

 بیژنی تاکید کرد: تا پیش از پیوستن 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی 43 درصد از اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی و 56 درصد به بخش بلیتی تعلق داشت که اینک این درصد در بخش بلیتی افزایش می‌یابد. 

کد خبر 116163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز