گروه شهری: وضعیت جایگاه‌های سوخت اتوبوس‌های گاز سوز بسیار بد و غیرقابل‌قبول است.

سوخت سی ان جی

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار امیدواری کرد تا پیش از نیمه دوم شهریور ماه نسبت به تعمیر جایگاه‌های موجود به‌طور جد اقدام شود تا در مهرماه تمام اتوبوس‌ها بتوانند در ناوگان فعال باشند.عربی افزود: در حال حاضر حدود 3 هزار و 500 دستگاه اتوبوس گاز سوز در ناوگان وجود دارد که 1700 دستگاه از این اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی است.

به گفته عربی برای سوخت‌گیری این تعداد اتوبوس باید 18 جایگاه فعال داشته باشیم، حال آنکه در حال حاضر تنها 11 جایگاه برای سوخت‌گیری اتوبوس‌ها در شهر تهران وجود دارد که از همین تعداد نیز تنها 5 جایگاه فعال است و 6 جایگاه به‌دلیل خرابی و مشکلات فنی قادر به خدمات‌رسانی نیستند.

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی در توضیح دلیل پیامدهای خرابی جایگاه‌های سوخت CNG گفت: بخش قابل‌توجهی از اتوبوس‌های گاز سوز باید 4 تا 5 ساعت در صف‌های عریض و طویل جایگاه‌ها معطل بمانند و این موجب کاسته شدن از ساعت کار مفید آنها و خدمات رسانی به مردم می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد چنانچه متولیان و مسئولان بر تعهدات خود نسبت به تعمیر جایگاه‌های موجود تا نیمه شهریور ماه اقدام کنند بخشی از مشکلات موجود برطرف شود.

به گفته عربی از آنجایی که در مهر ماه با بازگشایی مراکز آموزشی ما شاهد افزایش سفرها و همچنین تعداد مسافران وسایل نقلیه عمومی خواهیم بود، در چنین شرایطی به دور از انصاف است که نتوانیم به‌دلیل مشکلات جایگاه‌های سوخت از تمامی ظرفیت و ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات رسانی استفاده کنیم.

بنا براین گزارش، شرکت واحد اتوبوسرانی برای رفع معضل کمبود جایگاه سوخت اتوبوس‌های گاز سوز 13 نقطه را به مسئولان اعلام کرده تا مسئولان بتوانند نسبت به احداث جایگاه‌های جدید اقدام کنند.

کد خبر 114426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز