مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: استقبال شهروندان از خط اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه چمران و ادامه خط 7 اتوبوس‌های تندرو در خیابان ولیعصر تا میدان تجریش در روزهای نخست بسیار خوب و رضایت بخش بوده است

اتوبوس _

وی پیش‌بینی کرد تا مهر ماه ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این دو مسیر بسیار بالا برود.سیدجعفر تشکری‌هاشمی اظهار کرد: در بازدیدهایی که در ساعات مختلف از این خطوط داشتیم ضمن مشاهده استقبال بسیار خوب شهروندان، از نظرات و گلایه‌های آنها نیز مطلع شدیم و در تلاشیم به مرور نحوه خدمات رسانی در این خطوط را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: میزان جابه‌جایی مسافران در خط اتوبوس تندرو چمران و ادامه خط اتوبوس‌های تندرو در خیابان ولیعصر به حدی بود که در برخی ساعات کاملا اتوبوس‌ها مملو از جمعیت بودند درحالی‌که به‌طور مثال هنوز در خط اتوبوس تندرو از پارک وی تا میدان جمهوری چند ایستگاه مانند ایستگاه نمایشگاه، تابناک و ضلع شمالی میدان توحید راه‌اندازی نشده و باید طی روزهای آینده این ایستگاه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

معاون شهردار تهران گفت: البته مسافران خط اتوبوس تندرو در مسیر بزرگراه چمران گله‌‌هایی هم داشتند که به‌طور مثال می‌توان از نبود ایستگاه اتوبوس در این خط در تقاطع خیابان آزادی با خط یک و یا تردد اتوبوس‌ها در بخش‌هایی با بار ترافیکی اشاره کرد که در تلاشیم خواسته‌های شهروندان را درصورت امکان برآورده‌سازیم.

تشکری هاشمی تاکید کرد: عملیات اجرایی ادامه خط 4 اتوبوس‌های تندرو از میدان جمهوری تا ترمینال جنوب نیز به‌زودی آغاز می‌شود و در تلاشیم این خط هرچه سریع‌تر تا جنوب شهر ادامه یابد تا بتواند نقش بسزایی در جابه‌جایی روزانه شهروندان در مسیر شمال به جنوب و بر عکس داشته باشد.

از سوی دیگر، عربی معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی نیز اظهار داشت: در مسیر بزرگراه چمران هم‌اکنون 100 دستگاه اتوبوس چپ در به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند که در بازدیدی که انجام شد این موضوع جالب بود که در نخستین روزهای بهره‌برداری از این خط برخی از مسافران گلایه داشتند که حدود3 دقیقه برای رسیدن اتوبوس منتظر مانده‌اند و درخواست کاهش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها را داشتند.

عربی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که از نیمه شهریور ماه تعداد جابه‌جایی مسافر در خط اتوبوس تندرو چمران به بیش از 200 هزار نفر برسد و در خط 7 سامانه اتوبوس‌های تندرو از راه‌آهن تا تجریش هم به جابه‌جایی بیش از 500 هزار نفر در روز برسیم.

وی تصریح کرد: ما همراه با مسافران، در ساعات اوج ترافیک چندین بار از پارک وی تا میدان جمهوری را با اتوبوس طی کردیم که زمان سفر هر بار حدود 30 دقیقه بود، درحالی‌که در زمان اوج ترافیک سفر با خودروی شخصی در این مسیر زمان بسیار بیشتری می‌برد که همین امر می‌تواند در جلب مسافران نقش بسزایی داشته باشد.

عربی گفت: شهرداری تهران برای ورود اتوبوس‌های 2کابین چپ در قراردادهایی را منعقد کرده که امیدواریم هرچه سریع‌تر این اتوبوس‌ها هم وارد ناوگان شوند تا بتوانیم در خطوط اتوبوس تندرو خدمات رسانی بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

کد خبر 113460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز