مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 700 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی می‌پیوندد.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه افزایش تعداد اتوبوس‌های دوکابین و دارای استانداردهای روز دنیا در دستور کار این معاونت است، گفت: سری اول اتوبوس‌های دوکابین خارجی به‌صورت ساخته شده (CBU) وارد کشور شده بودند اما درتلاشیم صنعت تولید این خودروها را در داخل کشور بومی‌سازی‌ کرده، بخشی از اتوبوس‌ها را در داخل کشور مونتاژ کنیم.

وی اظهار امیدواری کردکه از نیمه دوم سال بتوانیم از اتوبوس‌های جدید دوکابین در ناوگان استفاده کنیم و روز به روز شاهد ارتقای کیفی ناوگان و سطح خدمات رسانی به شهروندان باشیم. وی خاطر نشان کرد: سری جدید اتوبوس‌های دو کابین مانند سری قبلی اتوبوس‌ها از استانداردهای روز دنیا برخوردارند و این اتوبوس‌ها نیز دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی، GPS، دوربین‌های کنترلی و سیستم‌های اطلاع‌رسانی و... هستند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اتوبوس‌های دو کابین در مرحله نخست در خطوط تندرو به‌کارگیری خواهند شد، گفت: در تلاشیم به مرور از اتوبوس‌های پرظرفیت و با کیفیت بالا در سایر خطوط نیز استفاده کنیم. تشکری هاشمی افزود: توسعه خطوط تندرو یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری حوزه حمل‌ونقل است ضمن اینکه باید برای تامین اتوبوس‌های با کیفیت و پرظرفیت نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران ادامه داد: سال گذشته مقرر شد دولت برای خرید ناوگان مورد نیاز حمل ونقل عمومی اعتبارات مشخصی را به شهرهای مختلف اختصاص دهد که امیدواریم سهم تهران نیز از این اعتبارات به‌زودی مشخص شود تا برای خرید و افزایش اتوبوس‌های مورد نیاز پایتخت با همکاری دولت اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افزایش تعداد اتوبوس‌ها و تقویت ناوگان کاری زمانبر است، گفت: امیدواریم با مشارکت و همکاری همه مسئولان بتوانیم ضمن توسعه کمی ناوگان، از اتوبوس‌های پرظرفیت و با کیفیت و دارای استانداردهای روز دنیا در تمام خطوط استفاده کنیم.

کد خبر 105148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز