گروه شهری: اجرای خط7 اتوبوس تندرو (بی آر تی) از چهارراه پارک وی تا میدان تجریش منوط به تبادل نظر بیشتر بین شورای شهر با شهرداری تهران و تعیین و تعریف مسیر‌های جایگزین در صورت اجرای این طرح در خیابان ولیعصر شد.

خیابان

در سیصدونهمین جلسه شورای شهر طبق روال یکشنبه هر هفته محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز حضور داشت. در این جلسه، به گفته سخنگوی شورای شهر تهران جمع‌بندی اعضای شورا از عملکرد اتوبوس‌های تندرو (بی‌آر‌تی) مثبت بود.

از نظر خسرو دانشجو در شهرداری تهران از این دست پروژه‌هایی که استقبال، حمایت و رضایت شهروندان را به‌دنبال داشته باشد، کم نیست.به گزارش همشهری، دستور جلسه نخست دیروز شورای شهر به توضیحات شهردار تهران و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به اجرای خطوط اتوبوس‌های تندرو در تهران به‌ویژه خط حدود 2کیلومتری پارک وی تا میدان تجریش اختصاص داشت.

بنابراین گزارش، به‌رغم آمادگی شهرداری تهران برای اجرای مسیر اتوبوس تندرو از پارک وی تا تجریش اما پس از بحث میان شورا و شهرداری که تمام وقت جلسه دیروز را نیز به‌خود اختصاص داد، این نتیجه حاصل شد که هنوز مطالعات، کافی نیست و شهرداری می‌بایست با دقت بیشتر مطالعات تکمیلی را به کمیسیون عمران ارائه دهد تا شورای شهر پس از بررسی‌های لازم گزینه نهایی را به‌منظور اجرا ابلاغ کند.اعضای شورای شهر تهران دیروز همچنین از قالیباف خواستند تا در کنار تیم طراح پروژه‌های شهری یک تیم ارزیاب به‌طور جداگانه بگمارد تا معایب و فواید طرح‌های شهری را مستقلا مورد سنجش قرار دهند.

دانشجو پس از پایان جلسه غیرعلنی دیروز شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: براساس طرح جامع حمل‌ونقل که در شورای شهر به تصویب رسیده تکالیفی برای مدیریت شهر ایجاد شده که عمده‌ترین آن تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی است به‌گونه‌ای که تا پایان افق برنامه‌، جابه‌جایی‌ها به میزان 70 تا 75 درصد با اتوبوس، مترو، تاکسی و سایر وسایل نقلیه عمومی صورت گیرد.

سخنگوی شورای شهر در بخش دیگری از گفت‌وگوی ‌خود با خبرنگاران به یکسری آمار و ارقام اشاره کرد و گفت: سالانه 400 هزار خودرو در شهر تهران شماره می‌شود و این درحالی است که خروجی خودروهای فرسوده حدود 15 هزار عدد در سال است.

از طرفی به گفته دانشجو سالانه حدود 400 هزار موتور سیکلت در شهر اجازه تردد می‌گیرد که معنی آن این است که ما حتما می‌بایست در تغییر الگوی جابه‌جایی مسافر با شتاب عمل کنیم وگرنه 3تا 4سال دیگر قطعا معابر ما جوابگوی این تعداد خودرو نخواهد بود.

وی بر لزوم اجرایی‌شدن مصوبه شورای شهر که به طرح پلاک به پلاک مشهور شد، تاکید کرد و در توضیح آن گفت: به ازای هر خودروی جدیدی که پلاک می‌شود یک خودروی فرسوده باید خارج شود.

برخورد با متخلفان ساخت و ساز

دیروز خبرنگاران همچنین از سخنگوی شورای شهر خواستار ارائه توضیحاتی در باره ساخت یک مجتمع مسکونی 2800 واحدی در منطقه 2 تهران شدند. این مجتمع به‌دلیل شائبه غیرمجاز بودن، هفته پیش با رای اکثریت اعضای شورای شهر مبنی بر توقف عملیات مواجه شده بود.

دانشجو در این باره عنوان کرد: قرار شده یک تیم ازسوی کمیته نظارت و ارزیابی شورای شهر شائبه تخلف در ساخت و ساز و غیرمجاز بودن این عملیات را بررسی کند که ظرف یکی دو هفته آینده پس از ارائه گزارش آن در صحن شورا نتیجه آن اعلام خواهد شد، اما در هر حال به گفته این عضو شورای شهر هنوز دستور توقف کار ابلاغ نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در میان مسئولان شهرداری تهران حتی یک نفر پیدا نمی‌شود که در امر لزوم مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز با ما اختلاف نظری داشته باشد، گفت: مجموعه شورا و شهرداری به‌دور از جنجال‌سازی‌ و هیاهو هر جا که تخلفی به‌ویژه در حوزه ساخت و ساز اتفاق بیفتد پیگیری کرده، درصورت احراز تخلف پروانه شخص متخلف را باطل می‌کند که این امر اخیرا در یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در منطقه یک در حال وقوع بود اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: البته با توجه به وسعت فعالیت شهرداری به قول معروف دیکته بسیار می‌نویسد وبا یک یا 2غلط منصفانه نیست که کل زحمات آن زیر سؤال برود.سخنگوی شورای شهر اظهار داشت: بعضی تخلفات هم به‌صورت غیرعمدی اتفاق می‌افتد که به محض اطلاع نسبت به رفع آن اقدام می‌شود و اگرمدیری تعمدی در انجام تخلف داشته باشد با توجه به اراده‌ای که از شهردار تهران سراغ داریم حتی یک لحظه تحمل نشده و مسئول متخلف برکنار خواهد شد.

 

کد خبر 115503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز