مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: از بیستم فروردین ماه بلیت‏های کاغذی اتوبوس جای خود را به بلیت‏های الکترونیک خواهند داد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از 14فروردین فروش بلیت‏های اعتباری در باجه‌های بلیت فروشی و ایستگاه‌های متروی سطح شهر شروع شده است.

از نظر بیژنی استفاده از بلیت‌های کاغذی ضمن ایجاد زباله در سطح شهر،  همواره هزینه‌های بسیاری را به شهرداری تحمیل می‌کرد، به همین دلیل از تاریخ بیستم فروردین ماه همزمان با پنجاه و چهارمین سالگرد تاسیس شرکت واحد اتوبوسرانی بلیت‌های کاغذی جمع‌آوری خواهد شد و طرح کارتی کردن بلیت اتوبوس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی از اجرای موفقیت آمیز طرح آزمایشی استفاده از کارت‌ بلیت الکترونیک در چند خط از خطوط شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه سخن گفت و افزود: تمامی اتوبوس‌های بلیتی به دستگاه‌های کارتخوان مجهز شده است.

قیمت این کارت‌ها مبلغ 15هزار ریال است که 10 هزار ریال مبلغ شارژ و 5 هزار ریال نیز مبلغ خود کارت است. به گفته بیژنی،  شهروندان تهرانی درصورت اتمام مبلغ شارژکارت، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های فروش بلیت و تحویل آنها، فقط با پرداخت هزینه شارژ به مبلغ 10 هزار ریال کارت دیگری دریافت کنند.

در حال حاضر باجه‌های فروش بلیت مستقر در ایستگاه‌های مترو و همچنین میادین قدس، تجریش، اختیاریه، پایانه حقانی و بلوار ارتش نسبت به شارژ کارت‌ بلیـت‌های الکترونیک اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت‌ واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تاکید کرد: درصورتی که شهروندان تهرانی به هنگام استفاده از اتوبوس‌ها، کارت‌ بلیت‌الکترونیک در اختیار نداشته باشند، می‌توانند با پرداخت وجه کرایه خود به‌صورت نقدی، از راننده اتوبوس تقاضای بلیت تک نفره کنند که توسط دستگاه‌های کارتخوان صادر و تحویل می‌شود.

کد خبر 104204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز