همشهری آنلاین: نشست سالانه پارلمان کوبا بدون فیدل کاسترو برگزار شد.

به نوشته ال موندو، دومین و آخرین نشست سالانه پارلمان کوبا بدون حضور کاسترو و با اشاره به رشد اقتصادی بی‌سابقه کوبا در سال 2006 به کار خود پایان داد.گفته می‌شود اقتصاد کوبا در سال 2006 با رشدی معادل 12.5 درصد موجه بوده است.

البته نمایندگان پارلمان کوبا تاکید کردند که این میزان رشد اقتصادی همچنان برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های جامعه کوبا ناکافی است.

در جریان برگزاری این اجلاس جای خالی کاسترو بر صندلی‌اش احساس می‌شد.این در حالی بود که رائول کاسترو رییس جمهور موقت کوبا در صندلی کناری صندلی برادرش نشسته بود.در راهرو‌های منتهی به سالن اصلی تشکیل جلسات پارلمانی نیز نمایندگان درباره وضعیت جسمانی رهبر کوبا که در حال بازیابی سلامتی خود است،سخن چندانی نمی‌گفتند.نه فیدل کاسترو دیاس بالارت پسر عموی کاسترو و نه رامون کاسترو برادر رهبر کوبا اظهار نظر خاصی درباره وضعیت جسمانی کاسترو نکردند.

اما فرناندو رامیرس استنوس مسوول روابط بین‌الملل و عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست از جمله افرادی بود که درباره کاسترو و عدم حضور وی در جلسه پارلمان سخن گفت:"کاسترو در آینده بر سر کار باز خواهد گشت،عدم حضور فیزیکی کاسترو با حضور دیدگاه‌ها و تفکراتش جبران می‌شود.

کد خبر 11605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز