همشهری آنلاین: مصرف مکرر فست فودها می‌تواند زمینه را برای بیماری های قلبی و عروقی فراهم کرده و کودکان را نیز با عادات غذایی ناسالم هر چه بیشتر به سمت مصرف اینگونه غذاها سوق دهد.

فست فود

کارشناس مسؤول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: فست فودها نظیر پیتزا، ساندویچ‌های سرد و گرم، سوسیس، کالباس و ... از نظر محتوای کالری، چربی، قند و نمک بسیار بالاتر از حد استاندارد قرار دارند.

یوسف نقیایی اظهار داشت: از آنجایی که این غذاها عمدتا به شکل سرخ کردنی و با مصرف روغن زیاد تهیه می‌شوند، علاوه بر کالری زیاد می‌توانند به علت مصرف روغن‌های نامناسب با اسیدهای چرب اشباع و ترانس بالا، زمینه بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز در فرد ایجاد کرده و سلامت فرد را به خطر بیاندازند.[سرطان، پشت فست فودها است]

به گزارش سلامت نیوز، کارشناس مسؤول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در خصوص مصرف فست فودها برای کودکان، اظهار کرد: استفاده از این غذاها در کودکان، عادات ناسالم غذایی را به دنبال دارد و به دلیل استفاده زیاد از طعم دهنده‌ها و یا مواد قندی و نمک‌های طعام، ذائقه کودکان را تغییر داده و آنها را به سمت مصرف هرچه بیشتر فست فودها سوق می‌دهد.

نقیایی تصریح کرد: وجود مشکلات بهداشتی در تهیه مواد اولیه فست فودها از بحث‌های دیگری است که می‌تواند سبب بیماری در افراد شود و این مشکلات بهداشتی خصوصا در ایام گرم‌تر سال با شیوع بیشتری موجب بروز بیماری‌های گوارشی در فرد مصرف کننده می‌شود.

وی گفت: از طرف دیگر در صورتی که نظارت مناسب بر مواد اولیه این غذاها وجود داشته باشد و از ترکیبات مناسب در تهیه این غذاها استفاده شود، می‌تواند تامین کننده خوبی از مواد غذایی برای افراد باشد. به عنوان مثال تهیه پیتزا یا ساندویچ‌های خانگی با مواد کاملا بهداشتی و مغذی می‌تواند غذایی سالم و مناسب باشد.[برای مقابله با فست‌فودها فرهنگ‌سازی کنید]

نقیایی اضافه کرد: نکته کلی در مصرف این قبیل غذاها، علاوه بر اطمینان از مواد اولیه بهداشتی و سالم، رعایت تعداد دفعات مصرف فست فودهاست؛ چرا که استفاده مکرر آنها منجر به چاقی، اضافه وزن و مشکلات ناشی از آن همچون فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... می شود.

کد خبر 115143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز