همشهری آنلاین: غذایی که قرار بوده از گوشت گاو باشد، در واقع حاوی مقداری گوشت اسب هم بوده است. این خبر را یورونیوز برای اروپایی‌ها مخابره کرده است.

meat

آزمایش آژانس استاندارد مواد غذایی بریتانیا ثابت کرده که در ترکیب لازانیای شرکت فیندوس، مقداری گوشت اسب هم بوده، بدون اینکه در برچسب غذا اشاره‌ای به این مورد شده باشد. این غذاهای منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیاری به فروش رفته‌اند. دولت بریتانیا فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو را محکوم کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا تصریح کرد: "هیچ دلیلی وجود ندارد که همه غذاهای منجمد مغازه‌ها را آلوده یا زیانبار بدانیم. مسئله‌ای که بروز کرده، درباره سالم بودن یا نبودن غذا نیست، بلکه در مورد برچسب‌های روی غذا، عرضه آن‌ها و نبود اطلاعات دقیق است و اینکه به نیاز‌های مشتری‌ها توجه کافی نشده".

تا کنون انگشت اتهام به سوی شرکت‌های لهستانی نشانه رفته بود که به اروپای غربی گوشت وارد می‌کنند. اما شرکت فرانسوی کومیژل روز جمعه گفت که منبع گوشت، رومانی است.

یک قصاب انگلیسی در توضیح دلیل احتمالی عرضه گوشت اسب به جای گوشت گاو می‌گوید: "فروشگاه‌ها به شرکت‌های اغذیه بیش از حد فشار می‌آورند، به طوری که آن‌ها مجبورند چیزی عرضه کنند و درآمدی داشته باشند. عرضه کننده‌های مواد غذایی به شرکت‌های عرضه کننده خودشان فشار می‌آورند. نتیجه این فشارها همین وضعیتی می‌شود که به وجود آمده".

شرکت فیندوس برخی از اقلام خود را از فروشگاه‌های اروپایی پس گرفته است. بنا به بررسی آژانس استاندارد مواد غذایی بریتانیا، مقدار گوشت اسب در لازانیای فیندوس بیش از ۶۰ درصد و در برگرهای تسکو حدود ۲۹ درصد بوده است.

کد خبر 200752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز