پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دامنه رسوایی توزیع گوشت اسب در اروپا با هشدار مجدد درباره توزیع گوشت اسب و آلوده بودن برخی از فرآورده‌های گوشتی به یک داروی ممنوعه در اروپا دوباره گسترش یافت.

horsemeat

به نوشته شماره امروز روزنامه نیویورک تایمز در اینترنت، رسوایی فروش گوشت اسب در اروپا پس از آنکه مدت کوتاهی فروکش کرد، روز چهارشنبه با هشدار درباره فروش بیش از پنجاه هزار تن گوشت آلوده در سراسر اروپا مجددا مطرح شد. قبل از آن نیز دستور جمع آوری یک فرآورده گوشتی در انگلیس صادر شده بود که حاوی یک داروی دامپزشکی بود که استفاده از آن در زنجیره غذایی انسان ممنوع است.

سازمان سلامت غذا در هلند گفت سعی دارد به منشاء گوشت فروخته شده به صد و سی شرکت در هلند و سیصد و هفتاد شرکت در پانزده کشور دیگر از جمله فرانسه، آلمان و اسپانیا پی ببرد و عرضه کنندگان گوشت در هلند اطلاعی از منشاء پنجاه هزار تن گوشت آلوده ندارند.

به مقامات سلامت مواد غذایی در پانزده کشور دراین باره هشدار داده شده و از شرکت‌های هلندی که آن گوشت‌ها را خریداری کرده‌اند، خواسته می‌شود در صورت امکان آن گوشت‌ها را از مراکز فروش جمع آوری کنند.

روز سه شنبه در انگلیس شرکت زنجیره‌ای مواد غذایی آسدا که تحت مالکیت وال مارت است، دستور جمع آوری‌ یکی از فرآورده‌های گوشت گاو را صادر کرد.

به گفته مسئولان این شرکت، آن محصول در ماه مارس به علت مخلوط بودن با گوشت اسب از فروشگاه‌ها جمع آوری شد اما آزمایش‌های بیشتر وجود یک داروی ممنوع موسوم به بیوت را در آن نشان داد. شرکت آسدا با اعلام جمع آوری این محصول به کسانی که آنرا خریداری کرده‌اند گفت از خوردن آن خودداری کنند.

این اعلام رویداد جدیدی در رسوایی وجود گوشت اسب در فرآوردهای گوشت گاو است. آزمایش تشخیص داروی بیوت به مدت زمان بیشتری نسبت به آزمایش تشخیص دی ان ای اسب نیاز دارد.

کد خبر 208562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز