چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران تاکید کردند: فست فودها نه تنها برای سلامت جسمی مضر هستند بلکه می‌توانند موجب کم طاقتی و رفتارهای عجولانه و بی صبرانه در افراد شوند.

فست فود

‌ایده‌ای که در ابتدا موجب شد، فست فودها رواج پیدا کنند، افزایش کارایی بود؛ به طوری که به افراد امکان می‌دهد به سرعت وعده غذایی خود را به پایان رسانده و بتوانند به کارهای دیگر بپردازند.

اما در پژوهشی که به تازگی از سوی محققان دانشگاه تورنتو انجام گرفته، معلوم شد استفاده زیاد از این نوع غذاها می‌تواند اشخاص را کم تحمل و کم طاقت کند. در نتیجه آنها ترجیح می‌دهند؛ محصولاتی را تهیه کنند که در وقتشان صرفه جویی کند اما در عوض میزان صرفه جویی در هزینه را در نظر نمی‌گیرند.

دکتر چن - بو زونگ دستیار نویسنده این پژوهش خاطرنشان کرد: فست فودها باعث می‌شوند که فرهنگ صرفه جویی در وقت حتی در مواقعی هم که فاکتور زمان چندان اهمیت ندارد در اولویت قرار بگیرد و عجله کردن جزو فرهنگ زندگی مردم شود.[نکته بهداشتی روز: در خوردن فست فود افراط نکنید]

مجله سایکولوژیکال ساینس در این باره می‌افزاید که حتی نگاه کردن به اسم شرکت‌های تولید کننده فست فودها این حالت عجولانه و کم طاقتی را در افراد تداعی می‌کند.

کد خبر 129001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز