چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فست فودها، کالباس و سوسیس، پنیر پیتزا چربی اشباع بالایی دارند و در این فرآورده‌ها و محصولات کنسروی از نگهدارنده‌های زیادی استفاده می‌شود، غذاهای آماده به واسطه نگهدارنده‌ها و چربی‌های بالا ارزش غذایی پائینی دارند و بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌ها به خاطر نگهدارنده‌های این غذاهای کنسروی است.

دکتر توکلی افزود: افراد رب، خیارشور و... را به صورت کنسروی استفاده می‌کنند حال اگر قرار باشد غذاهای اصلی را هم به صورت کنسروی مصرف شود واقعاً می‌توان گفت مجاز نیست.

دکتر توکلی در ادامه در خصوص مضرات استفاده از فست فودها و غذاهای آماده گفت: مصرف این مواد به خاطر نمک زیاد و نوع چربی نامطلوب و مواد نگهدارنده‌ای که دارند برای کسانی که فشار خون، چربی خون، ناراحتی قلبی و اضافه وزن دارند توصیه نمی‌شود.

کسانی هم که بیمار نیستند نیز با توجه به وزن، کالری، نمک و چربی می‌توانند به صورت تنوع ولی با تعادل از این محصولات استفاده کنند ولی باید توجه داشته باشند که جایگزین غذای اصلی نشود.

در ادامه توکلی خاطرنشان کرد: اگر در نوجوانان و کودکان فست فود و غذاهای آماده جایگزین غذای آماده شود دچار کمبود کلسیم و ریزمغزی‌هایی از جمله فقر آهن، روی، B12 و B6 می‌شوند چراکه سوسیس و کالباس جزء گروه چربی قرار می‌گیرند نه گروه گوشت و دیگر اینکه پنیر پیتزا خاصیت پنیر را ندارد یعنی کلسیم آن اصلاً جذب نمی‌شود چربی بالایی دارد و پروتئین آن نسبت به پنیرهای معمولی بسیار کم است.

کد خبر 183595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز