همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند، زمانی که به سن 40 سالگی می‌رسیم روش مواجهه بدنمان با مواد غذایی مختلفی که می‌خوریم، تغییر می‌کند و همین امر موجب می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت از این سن به بعد افزایش پیدا کند.

به نوشته روزنامه دیلی‌ میل، این متخصصان توصیه می‌کنند که افراد از سن 40 سالگی به بعد می‌توانند با انتخاب یک الگوی غذایی مناسب و سالم تا حد زیادی با این قبیل نگرانی‌ها و بیماری‌ها مبارزه کنند. برای مثال، مصرف جو در انواع غذاها توصیه می‌شود. گیاه جو حاوی نوعی فیبر محلول در آب موسوم به بتا-گلوکانز است که به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) کمک می‌کند.

انواع توت‌ها نیز برای پیشگیری و مقابله با بیماریهای شایع دوران میانسالی نظیر آرتریت و نقرس مفید هستند. توت‌ها سرشار از نوعی آنتی اکسیدان موسوم به آنتوسیانین هستند که در پیشگیری از این قبیل بیماریها نقش چشمگیری دارند.

بادام نیز از خوردنی‌هایی است که برای افراد در این سن بسیار مفید است و خواص متعددی از جمله بهبود سطح قند خون و کاهش کلسترول دارد.

هم چنین مصرف سویا، اسیدهای چرب امگا -3، گوجه فرنگی و گوشت مرغ که منبع غنی پروتئین است البته به میزان متعادل برای این گروه سنی توصیه می‌شود.

کد خبر 190395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز