چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت:بی‌تحرکی، کم‌خوابی، خستگی و بیماری، کودکان را بی‌اشتها می‌کند و لازم است والدین پس از استراحت به کودکان خود غذا بدهند.

تحریک اشتهای کودکان با غذا خوردن سر ساعت

شهزاد محمدیان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تغذیه دوران کودکی از اهمیت خاصی برخوردار است،اظهار داشت: هنگام تغدیه کودکان باید وقت کافی برای غذا دادن در نظر گرفت و در غذا دادن به کودکان نبایستی عجله کرد .به گفته وی اگر غذای مورد علاقه کودک، پشت سرهم به او داده شود، کودک از خوردن آن، خودداری خواهد کرد.

محمدیان اضافه کرد : رنگ و شکل مواد غذایی، در اشتهای کودک وعلاقه او به غذا اثر می‌گذارد. خوردن غذاهایی به رنگ سبز، زرد و نارنجی برای او جالب است.

more آشنایی با ایده‌هایی برای تغذیه کودکان (1)

more آشنایی با ایده‌هایی برای تغذیه کودکان (2)

وی توصیه کرد : خانواده‌ها کودکان را با غذاهای جدید آشنا کنند و بزرگترها ابتدا غذاهای جدیدی بخورند تا الگویی برای کودک باشد هنگام غذا خوردن، با کودک بازی نکنند و حواس او را با تماشای تلویزیون پرت نکنند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت : کودکان برای غذا خوردن شرایطی را در نظر می‌گیرند و ضروری است خانواده‌ها آن‌ها را بپذیرید و فراموش نکنند آنچه از نظر ما نامعقول است شاید برای کودکان - در آن شرایط - کاملا پذیرفتنی باشد و قبول آن باعث بهبود وضعیت روحی کودک می‌شود.

وی یادآور شد:برخی کودکان با نخوردن غذا جلب توجه می‌کنند و این شرایط معمولا در خانواده‌های تک فرزندی دیده می‌شود که با تمام وجود در مرکز توجه والدین و اطرافیان قرار دارند.

کد خبر 181862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز