همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف غذاهای آماده از جذب ویتامین‌ها و برخی املاح مانند کلسیم جلوگیری می‌کند همچنین مصرف نوشابه‌های گازدار و غذاهای آماده، رشد نوجوانان را به تأخیر می‌‌اندازد.

غذاهای آماده

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصرف غذاهای آماده موجب چاق شدن افراد می‌شود و در سوخت و ساز بدن اختلال ایجاد می‌کند.

وی گفت: مصرف غذاهای آماده رادیکال‌های آزاد ناشی از سوخت و ساز غذا در بدن را افزایش می‌دهد و موجب پیری زودرس سلول‌ها و بروز سرطان می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف غذاهای آماده از جذب ویتامین‌ها و برخی از املاح مانند کلسیم جلوگیری می‌کند همچنین مصرف نوشابه‌های گازدار و غذاهای آماده رشد نوجوانان را به تأخیر می‌اندازد.

صفوی بیان داشت: کالری غذاهای آماده 1،5 برابر کالری غذاهای سنتی است و مصرف غذاهای آماده موجب کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد بدن می‌شود.

وی ادامه داد: البته می‌توان در کنار مصرف غذاهای آماده از گوجه فرنگی استفاده کرد تا کمی از ضررهای غذای آماده کاست؛ به دلیل اینکه گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است و لیکوپن یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی است که از بروز سرطان پروستات و سینه در زنان پیشگیری می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف نمک در بین ایرانیان بسیار زیادتر از حد استاندار جهانی است و روزانه ایرانیان 15گرم نمک مصرف می‌کنند که موجب افزایش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

کد خبر 151997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز