سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص زنان گفت: خوشبختانه شاخص‌های بهداشتی ایران ( مرگ و میر مادران ، نوزادان و واکسیناسیون ) در مقایسه با کشورهای هم‌جوار وضعیت بهتری دارد و امید به زندگی زنان به 73 سال رسیده است.

غذاهای منجمد شده

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر راضیه دهقان فیروزآبادی ادامه داد: با توجه به تغییر جایگاه سالمندان و میانسالان در خانواده‌ها، کوچک شدن خانواده‌ها و نگهداری سالمندان در سرای سالمندان باعث شده که سلامت روانی سالمندان در کنار سلامت جسمی آن‌ها به خطر افتد.

این متخصص زنان با بیان این مطلب که در بعد سلامت روحی لزوم تحرک و فعالیت‌های منظم و زمانبندی برای سالمندان بسیار سودمند است، گفت: زنان علاوه بر ورزش به مصرف مواد لبنی (پنیر، ماست)، سبزی‌جات و میوه‌جات جهت ارتقاء سلامت در دوران یائسگی توجه کنند.

دهقان فیروزآبادی همچنین بر رژیم غذایی حاوی مواد غنی از ویتامین‌ها، املاح کلسیم و ویتامین D، خودداری از خوردن غذاهای چرب و سرخ شده، محدود نمودن مصرف گوشت قرمز تاکید کرد و افزود: همه افراد به ویژه زنان سویا را جایگزین گوشت قرمز کنند.

این فوق تخصص زنان همچنین به پرهیز از غذاهای منجمد و کنسرو شده ، خوردن غذاهای کم‌نمک، استفاده از نور مستقیم آفتاب، اجتناب از مصرف سیگار و عادات ضد سلامت تاکیدکرد.

کد خبر 166669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز