همشهری آنلاین: 241 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران را گواه روشنی بر ناکارآمدی این شورا دانستند.

به گزارش خانه ملت، متن این بیانیه که در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه 26 خرداد ماه توسط "حسین سبحانی نیا" عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح زیر می باشد:

در حالی که جمهوری اسلامی ایران با یک رویکرد عاقلانه بیانیه تهران را در کنار دو کشور برزیل و ترکیه به عنوان یک اقدام اعتماد ساز امضاء کرد، ایالات متحده آمریکا و انگلیس با یک رویکرد موذیانه قدیمی دغل کارانه یکبار دیگر مسیر حل و فصل عادلانه مبتنی بر مذاکرات هدفمند تخریب ایجاد کردند.

این حرکت مزورانه ناشیانه و شتابان آمریکا و انگلیس علاوه بر آبروریزی منتج به نفرت بیشتر از این دو کشور موجب بی حیثیتی بیشتر سازمان ملل متحد نیز شده است تا جایی که می توان صدور این قطعنامه جدید را به مثابه به مسلخ بردن ساختار قدرت بین المللی و به محاکمه کشاندن سازمان ملل متحد و گواه روشنی بر ناکارآمدی آن دانست.

بر همین اساس این قطعنامه از منظر ملت بزرگ ایران مطرود و فاقد هر گونه وجاهتی است لذا ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت می خواهیم برنامه های هسته ای صلح آمیز خود را در همه ابعاد و زمینه ها با جدیت تام سرعت و برای تامین سوخت راکتور تهران غنی سازی 20 درصد را استمرار بخشیده و صفحه های سوخت را برای این راکتور تهیه نمایند.

همچنین به ایالات متحده آمریکا و انگلیس و برخی دیگر از قدرتهای بزرگ اخطار جدی می دهیم که پای خود را از گلیم بی آبروی خویش دراز ننمایند و اگر بر این تصور باطل هستند که از صدور قطعنامه می توانند به نوعی برای اهرم فشار در مذاکرات و یا با این حرکت زشت و بی پایه خویش در اراده ملت ایران در پیگیری حقوق هسته ای صلح آمیز خود خللی وارد نمایند باید بدانند که ملت نستوه ما پای این ارزش ملی بزرگ تمام قامت ایستاده است، هیچکس حق ندارد از حقوق ملی صرف نظر کند و مجلس شورای اسلامی به دقت حرکت در این مسیر مهم و تعیین کننده را رصد می نماید و آمادگی کامل دارد که بودجه و امکانات بیشتر را جهت برداشتن گامهای بلندتر را تامین نماید.

همچنین از دولت به جد می خواهیم که چنانچه هر کشوری به روش خصمانه بازرسی و یا توقف کشتی های ایرانی و یا محموله های باری کشورمان روی آورد با عمل مقابله به مثل به شکل جدی مواجه شود.

در پایان بی تردید مجلس شورای اسلامی با رصد کامل رفتار کنگره و سنای آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا اعلام می کنیم، چنانچه اقدامات شرورانه ای علیه کشور ما انجام دهند با تصمیمات جدی مواجه خواهند بود.

کد خبر 109836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز