همشهری آنلاین: رئیس قوه مقننه به آمریکا و برخی کشورهای ماجراجو هشدار داد اگر بخواهند هواپیماها و کشتی های ایران را بازرسی کنند ایران نیز خدمت کشتی‌های آنها خواهد رسید.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز با اشاره به اینکه در خبرها آمده است اتحادیه اروپا و سنا و کنگره آمریکا پس از قطعنامه مفتضح اخیر، دست به اقدامی دیگر برای تکمیل چرخه حرکت ماجراجویانه شورای امنیت زده و مصوبات دیگری را در مقابله با ملت ایران تدارک دیده‌اند، گفت: مجلس شورای اسلامی از دولت می‌خواهد به دلیل عدم تبعیت این کشورها از مقررات NPT و عدم تامین سوخت راکتور تهران، پایه تولیدات غنی‌سازی را در سطح 20 درصد قرار دهد و به هیچ وجه از آن کوتاه نیاید تا کشورهای بی‌تعهد و زورگو متوجه شوند که به میزان فشار بی‌منطق آنان درجه غنی‌سازی متناسب با نیازها افزایش می‌یابد.

رئیس قوه مقننه در ادامه به آمریکا و برخی کشورهای ماجراجو هشدار داد تا در صورتی که وسوسه بازرسی محصولات هواپیماها و کشتیهای ایران را در سر داشته باشند، مطمئن باشند در خلیج فارس و دریای عمان به خدمت کشتی‌های آنان رسیده خواهد شد.

لاریجانی اضافه کرد: این مقابله به مثل بخشی از دفاع از حقوق ملی ما خواهد بود و رئیس‌جمهور آمریکا باید متوجه باشد از این به بعد، زمان سرگرم‌سازی از طریق سخنرانی سر آمده  و زمان کلاس انشاء تمام شده و نوبت امتحان حساب رسیده است و مطمئن نباشند موزی گری نسبت به ملت ایران به نفع آنان تمام خواهد شد.

رئیس مجلس به آمریکا و رژیم صهیونیستی یادآور شد که با اینگونه پرونده‌سازی‌ها، نمی‌توانند بر ماجرای خیانت‌بار حمله به کاروان آزادی سرپوش بگذارند. چرا که موضوع شکستن محاصره غزه و جلوگیری از یهودی‌سازی بیت المقدس مبارزه درخشنده دنیای اسلام است که مستمرا پیگیری خواهد شد.

وی گفت: مجالس کشورهای اسلامی در حال آماده‌سازی کاروان جدیدی برای کمک به مردم غزه هستند و فلسطین قلب مسلمانان است و هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

لاریجانی در ابتدای نطق خود شهادت امام هادی (ع)، را تسلیت گفت و یاد شهدای موتلفه را نیز گرامی داشت.

کد خبر 109818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز