همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه با رایزنی درباره آخرین تحولات موضوع هسته‌ای ایران مذاکره با تهران را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، سرگئی لاوروف، در تماس با هیلاری کلینتون، درباره مسائلی چون گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، بیانیه تهران [توافق 10 ماده‌ای ایران، ترکیه و برزیل] و اقدامات آمریکا برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی جدید در شورای امنیت رایزنی کردند.

در همین رابطه وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره این مکالمه تلفنی اعلام کرد: دو طرف در این تماس نقطه نظرات خود را درباره موضوع هسته‌ای ایران مبادله کردند و همچنین صحبت‌هایی نیز درباره مبادله سوخت با تهران و همچنین موضوع تحریم‌های جدید علیه ایران در شورای امنیت مطرح شد.

اندره نسترنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه حمایت کشورش از اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موضوع هسته‌ای ایران را اعلام کرده بود. 

در همین رابطه دیروز جمعه لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در پایان مذاکرات خود با "یان جیه چی " همتای چینی خود اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه جدیدی درباره مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تهیه کرده است که در آن دیدگاه‌های اعضای غیر دائم شورای امنیت نیز در نظر گرفته شده است.

لاوروف ضمن تاکید بر این مسئله که شکل نخستین پیش‌نویس قطعنامه برای روسیه و چین قابل قبول نبود یادآور شد: تحریم‌های اقتصادی فلج کننده در قبال ایران از پیش‌نویس قطعنامه مذکور حذف شده است و از آمادگی برای آغاز مذاکرات با طرف ایرانی برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌‌ای این کشور حمایت می‌کند.

کد خبر 108965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز