همشهری آنلاین: وزیر خارجه روسیه، ایران، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به برگزاری مذاکراتی در زمینه مبادله سوخت هسته‌ای فرا خواند

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، در مصاحبه با «ایتارتاس» خواستار آن شد که روسیه‏، آمریکا و آژانس با ایران در مورد مبادله سوخت هسته‌ای برای راکتور پژشکی تهران گفت‌وگو کنند.

لاوروف که در بیت‌المقدس مصاحبه می‌کرد، به جزئیات درخواست خود برای مذاکرات اشاره نکرد.

وزیر خارجه روسیه پیش از این در جریان دیدار با تزیپی لیونی، رهبر حزب "لیکود"، گفت: باید در ارتباط با ایران قانع شده و از این موضوع که برنامه هسته‌ای این کشور واقعا صلح‌آمیز است مطمئن شویم.

وی ادامه داد: باید بر عملکرد ایران در چارچوب قطعنامه شورای امینت سازمان ملل و مصوبات آژانس انرژی هسته‌ای تاکید کنیم؛ همچنین باید ایران را به روند مذاکرات برگردانیم.

وزیر خارجه روسیه پیش از این تاکید کرده بود که مسکو تمامی تلاش خود را به‌کار خواهد بست تا اوضاع درباره مسئله هسته‌ای ایران تنها از راه سیاسی‌ـ‌دیپلماسی حل شود.
وی در این‌باره گفت که موضع اصولی مسکو بر اساس گزینش‌ ناپذیر بودن روش‌های سیاسی‌ـ‌دیپلماسی حل برنامه هسته‌ای ایران استوار است چرا که استفاده از روش‌های دیگر غیر قابل قبول و غیرسازنده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری ایران از مذاکره با گروه 1+5 در پایان مردادماه خبر داده است.

کد خبر 110627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز