همشهری آنلاین: رئیس جمهور از اعلام شرایط گفت‌وگو با غرب و 1 + 5 در موضوع هسته‌ای کشورمان هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز - پنج‌شنبه 3 تیر در گردهمایی ائمه جماعات و فعالان مساجد در آستانه ایام اعتکاف، با اعلام این خبر و با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درخصوص صدور قطعنامه چهارم علیه کشورمان و خواست آن‌ها برای گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: 70 سال پیش کارهایی می‌کردند که فکر می‌کنند امروز هم جواب می‌دهد؛ قطعنامه صادر می‌کنند؛ بسیارخوب گفت‌وگو می‌کنیم اما طوری گفت‌وگو می‌کنیم که پشیمان شوید که دیگر از این غلط‌ها نکنید.

احمدی‌نژاد با یادآوری این نکته که آنها (غرب) سه قطعنامه داده بودند و این بار مانده بودند که چه بکنند و چگونه از زیر بار این قطعنامه ها خارج شوند، شیطان آنها را به سمت صدور قطعنامه چهارم هدایت کرد، ادامه داد: کجای این مساله به معنای ضعف ماست. این ها همه نشانه‌ی توانایی‌های ملت ایران است و امروز معلوم است که ملت ایران عزیزترین و مقتدرترین کشور در این زمینه هستند.

وی افزود: آنها می‌خواهند خاورمیانه و از قبال آن، دنیا را بگیرند، اما ایران به آنها این اجازه را نمی‌دهد؛ چیزی به نام قطعنامه درست کرده‌اند که امروز خودشان بیشتر از آن می‌ترسند و پس از صدور قطعنامه نیز مصاحبه کردند و نامه دادند که این قطعنامه برای تنبیه نیست بلکه برای گفت‌وگوست. آنها فکر می‌کنند با بلند کردن چماق ما به آنها امتیاز می‌دهیم. ملت ایران بزرگتر از شما را منزوی می‌کند. برخی فکر می‌کنند قطعنامه آنها علیه ما نشانه‌ی قدرت آنهاست در حالی که این نشانه‌ی عجز آنهاست و نه قدرت‌شان.

احمدی‌نژاد موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته‌یی در نشست نیویورک نیز به عنوان مثالی مهم توصیف کرد و افزود: من پس از قطعنامه اعلام کرده‌ام که آنها دقیقا همان کاری را می‌کنند که ما می‌خواهیم. ما برای استقرار نظام عادلانه جهان نقشه و طرح‌هایی داریم که یکی از آنها ناعادلانه معرفی کردن شورای امنیت است، و آنها با صدور قطعنامه حرف ما را مستند کرده و سند آن را روی میز می‌گذارند و ما خوشحالیم که آنها در نقشه ما حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا‌، رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که رشد حقیقی یک انسان و جامعه در پرتوی اتصال به امام است، عقب‌افتادگی کشورهای غربی را نشانه‌ی عدم اتصال به امام توصیف کرد و افزود: آنها 70 سال پیش کاری کردند که فکر می‌کنند امروز نیز جواب می‌دهد اما به لطف خدا هم‌اکنون اندیشه ‌آنها در حال از بین رفتن و فرو ریختن است.

وی افزود: در نظرسنجی‌های خود آمریکا بیش از 90 درصد مردم ایران، رئیس‌جمهور این کشور را دغل‌باز معرفی کردند که ملت ایران جلوی او می‌ایستد، این روند در منطقه نیز چنین است. ما باید برای آینده جهان خودمان را آماده کنیم و پرتوی یگانه پرستی امامت و ولایت را در دنیا بلند کنیم.

به گفته‌ی احمدی‌نژاد، تنها ماموریت ایران در عرصه جهانی ایستادگی در برابر استکبار جهانی و انتشار فرهنگ ولایت است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخش دیگری از اظهارات خود این مساله رامورد اشاره قرار داد که جهان امروز در حال عبور از یک نقطه عطف است و دوره طولانی سیاه در تاریخ بشر رو به اتمام و یک دوره نورانی در حال آغاز شدن است.

وی رژیم استکباری آمریکا را بزرگترین مانع تحقق آرمان‌های انبیای الهی معرفی کرد و با اشاره به نگاه الهی مردم ایران گفت: مردم ما چون نگاه الهی دارند آنها را قدرتی نمی‌دانند. البته ممکن است از بیرون خیلی قوی باشند؛ طاغوتی که می‌تواند جنایت‌کاران تاریخ را بالا برده و به او جایزه صلح بدهد و کسی نتواند به او اعتراض کند، خیلی قدرت سیاسی لازم دارد.

وی اضافه کرد: آنها قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی زیادی دارند اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند و این قدرت‌ها در برابر ملت ایران از کار افتاده و کاری از دست‌شان برنمی‌آید، چرا که نمی‌دانند ما چه داریم و از این مساله وحشت دارند.

احمدی‌نژاد درهم شکسته شدن این مانع را برداشته شدن آخرین مانع و فرو ریختن نظام استکباری امروز دانست که به منزله ورود به دوران نورانی آخر است.

وی افزود: جبهه استکباری بی‌بدیل در تاریخ در حال فرو ریختن است و امروز ایران یعنی پرچم عدالت، خداپرستی، شجاعت، حق‌طلبی و پایگاه انتشار نور. امروز دو جبهه در عالم وجود دارد که همه معادلات به دست آنها رقم می‌خورد یکی جبهه مادیون به رهبری آمریکا و دیگری جبهه پاکان به رهبری ایران که به شدت امروز این جبهه در حال تفکیک شدن است و اگر آنها در هر جبهه‌ای با ما تقابل کنند، شکست قاطع خواهند خورد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان در ادامه‌ی اظهارات خود کار فرهنگی را دارای دو ماموریت انتقال ارزش‌ها و خصلت‌های انسانی به دیگران و برداشتن موانع از مسیر حرکتی کمال انسان‌ها توصیف کرد و گفت: شرط انتقال ارزش‌ها این است که در وجود انتقال دهنده ارزش‌ها متجلی شود. کسی که خود چیزی ندارد چه می‌تواند بگوید. ما قصد داریم جامعه بشری را به معنویت و یگانه‌پرستی دعوت کنیم که اگر خود سرشار نباشیم اتفاقی روی نمی‌دهد.

احمدی‌نژاد در همین زمینه بحث تاثیر مردم از علما را به عنوان مثالی مطرح کرد و گفت: تاثیر مردم از علما به خاطر لباس نیست به خاطر خودسازی، تخلق و ارزش‌هایی است که در خود به وجود آورده‌اند.

رییس‌جمهور شرط دیگر انجام کار فرهنگی را تکریم انتقال‌گیرنده دانست و با اشاره به این‌که با تخریب شخصیت کسی نمی‌توان انتظار پذیرش ارزش‌ها از سوی او را داشت اضافه کرد: این مساله خلاف سنت الهی است، چرا که خداوند انسان را تکریم کرده است. شرط دیگر در این زمینه عشق و محبت به انسان‌هاست که اگر عاشق آنها نباشیم محال است که از درون ما ارزشی به درون دیگران منتقل شود. در واقع خط انتقال عشق و محبت است.

وی ادامه داد: خداوند انسان را براساس رحمت خود خلق کرد و ما اگر انسان را دوست نداشته باشیم تربیتی اتفاق نمی‌افتد باید عاشق مردم باشیم چرا که خداوند و پیامبر عاشق مردم‌اند.

احمدی‌نژاد بهترین هدیه به انسان‌ها را معرفی و انتقال ارزش‌های انسانی دانست که بهترین هدیه باید به کسی داده شود که او را دوست داشته باشیم و عاشق او باشیم.

وی ادامه داد: آنچه که روحانیت ما را سرافراز نگه داشته این است که عاشق، امین، پناهگاه و پشتیبان مردم بوده‌اند و به همین دلیل ماندگارند.

رئیس قوه‌ی مجریه پس از برشمردن شرایط کار فرهنگی، شرط تحقق تمامی این مسایل را واسطه‌ و تجلی امام معرفی کرد و گفت: هر خوبی را بخواهیم جز در ارتباط با امام و واسطه او نمی‌توان دریافت کرد. محور همه خوبی‌های عالم امام است و کسی که می‌خواهد عاشق مردم باشد باید عاشق امام باشد. تجلی بیرونی عشق به خدا عشق به امام است و مجرا و واسطه عشق به خدا امام می‌باشد و لذا بدون عشق به امام نمی‌توان عاشق مردم شد.

احمدی‌نژاد بار دیگر در تعریف کار فرهنگی با بیان این‌که کار فرهنگی یعنی دعوت به خوبی‌ها که دارای شرایطی است، خلاصه‌ی شرایط را دعوت مردم به امام به عنوان تجلی و واسطه خوبی‌ها بر شمرد و افزود: بالاترین کار فرهنگی عالم دعوت بشریت به امام است و همه رسالت انبیا در این کلام خلاصه شده است. تبلیغ دین نیز جز دعوت به امام نیست و وظیفه همه ما این است که جان مردم را به جان و دل امام گره بزنیم و اصولا جمهوری اسلامی برای تحقق این حقیقت بر پا شده و پاک بودنش نیز به دلیل همین مساله است و اگر این ارتباط قطع شود ایران مانند بقیه‌ی کشورهاست.

وی بالاترین عبادت را انتظار توصیف کرد چرا که همه هستی برای امام گره خورده است و اگر کسی دلش با امام گره بخورد چیزی کم ندارد.

به گزارش ایسنا،‌ احمدی‌نژاد با اشاره به اظهارات برخی افراد که نسبت به وضعیت فرهنگی کشور نگرانند و غصه می‌خورند گفت: برخی راه را گم کرده‌اند و نمی‌دانند دل مردم را باید به کجا بند کرد. هجوم و ناتوی فرهنگی در راه است، ما با چه می‌خواهیم ‌جلوی آن بایستیم، تنها برتری ما در برابر دنیای مادی و هجوم دشمنان عشق به امام و فرهنگ انتظار است. برای همین است که ولایت تا این حد مهم می‌باشد.

وی افزود: کسی که در خط ولایت و ارتباط با ولایت نباشد مهم نیست که در کجا باشد، لذا همه عبادات در خلاصه در پیوند با امام است.

رئیس‌جمهور ماموریت انقلاب را دعوت بشریت به امام اعلام کرد که دعوای شیاطین با مستکبران نیز بر سر بحث امامت بوده است و لذا خیمه اصلی شیطان برای مقابله با این اندیشه، قطع رابطه‌ی انسان با امام است.

وی ادامه داد: تلاش شیطان برای بیرون راندن امام از ذهن و دل انسان‌هاست تا بتوانند از این طریق طاغوت‌ها را مستقر کنند. پیامبران برای حقیقت امامت آمده‌اند و دعوت به امام نیز نیازمند عشق به امام است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین در پاسخ به اظهارات یکی از حضار در هنگام سخنرانی‌اش با تاکید بر مقابله با کسانی که به صورت سازمان یافته قصد دارند با ارزش‌های الهی به جدال بپردازند گفت: کسی با کسانی که شبکه‌هایی برای ضربه زدن به این ارزش‌ها درست کرده‌اند تعارف ندارد که البته باید برخورد با آنها قانونی باشد. جمهوری اسلامی تمام وجودش به قانون است اما با کسانی که با انقلاب و ارزش‌های ما در بیافتند شوخی نداریم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از اظهارات خود، مسجد را به عنوان پایگاه اصیل، پایدار و ماندگار ترویج توحید، عدالت و عشق و محبت معرفی کرد و با بیان این‌که هیچ پایگاه فرهنگی و اجتماعی با مسجد قابل مقایسه نیست گفت: مسجد رکن سازماندهی جامعه اسلامی است به همین دلیل در کارگروه فرهنگی استان‌ها تاکید داریم که فعالیت‌های فرهنگی ما با مسجد گره بخورد تا اصالت آن حفظ و پایداری آن تضمین شود.

احمدی‌نژاد ایجاد مسجد را جزو وظایف اصلی حکومت معرفی کرد و اظهار امیدواری نمود که پس از چند سال محله یا روستایی نباشد که بخواهد فعالیتی انجام بدهد و مسجدی در آن وجود نداشته باشد.

رئیس‌جمهور سپس بحث ایام اعتکاف را مورد اشاره قرار داد و با بیان این‌که انسان بدون ارتباط با آسمان، رئیس جمهور دولتی می‌شود که یک میلیون نفر را قطعه قطعه می‌کند، گفت: تمامی عبادات و مناسبت‌ها برای توجه دادن، بیدار کردن و متصل کردن است تا انسان خود مسیر و راه را بشناسد. همه ایام اعتکاف برای رقیق شدن دل انسان‌هاست. همه عبادات برای این است که کینه‌های ناشی از عشق و چسبندگی به دنیا و خصلت‌های غیرانسانی از دل بیرون شود و عشق به خوبی‌ها کمالات انسانی را در درون زنده کند.

احمدی‌نژاد این عشق را نسیم رحمتی از ناحیه‌ی خداوند عنوان کرد که امروز این نگاه در کشور ما نهادینه و رو به گسترش است.

به گفته احمدی‌نژاد، رقم بالای اعتکاف‌کنندگان نشانه‌ی این مساله است و اگر از تمام مراسم اعتکاف یک نفر به بالا کشیده شود همه پیروزند.

به گزارش ایسنا، رئیس ‌جمهور هم‌چنین با تبریک ایام ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) با بیان این‌که معمول است که این جمله را زیاد می‌شنویم که افتخار علی در این است که در کعبه به دنیا آمده، گفت: من می‌خواهم بگویم که افتخار کعبه آن است که علی در آن به دنیا آمده و همه هستی به وجود علی(ع) افتخار می‌کنند، اگر دل در عشق علی نباشد هزار حج و عمره و طواف ارزشی ندارد و آنچه که به عمل انسان‌ها روح می‌دهد عشق به علی(ع) و آل علی(ع) است.

وی اضافه کرد: معمولا این را هم می‌شنویم که می‌گویند امیرالمومنین(ع) افتخار شیعه است اما چرا فکر می‌کنیم که علی(ع) تنها افتخار شیعه است؛ آیا ملائک، کهکشان‌ها و همه هستی به وجود علی(ع) افتخار نمی‌کنند، چرا خود را محدود می‌کنید. گاهی اوقات وقتی می‌خواهیم امام را معرفی کنیم برداشت خودمان را عرضه می‌کنیم مگر می‌شود امام معرفی شود و مورد پذیرش قرار نگیرد. همه فطرت‌هایی که ذره‌ای با فطرت الهی باقی مانده‌اند اگر با امام آشنا شوند دلداده می‌شوند و نیاز به خیلی از کارها ندارند.

به گفته‌ی احمدی‌نژاد بزرگترین هنر این است که فلش راهنما باشیم و نگاه‌ها را به سمت امام معطوف کنیم، امام فقط برای ما مسلمانان و یا اهل کتاب نیست، امام برای همه است و واسطه فیض الهی است و همه عالم تطور خود را از وجود امام دارند و همه عالم به وجود امام علی(ع) افتخار می‌کنند.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: امیرالمومنین(ع) را نمی‌توان وصف کرد و باید با اسماءالهی وصف کنیم، چرا که تجلی کامل و آئینه واتاب اسماءالهی است و می‌توان گفت خدا نیست اما تجلی خداست. عشق به امیرالمومنین(ع) عشق به همه خوبی‌ها و زیبایی‌های عالم است و بدون عشق الهی کسی پایبند به ارزش‌ها نیست. 

کد خبر 110365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز