همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران شهرستان شوشتر را یک موزه میراث فرهنگی دانست و افزود:‌ همه ملت‌ها در فطرت و عمق جان خود دنبال ویژگی‌های فرهنگ و تمدن ملت ایران زمین هستند.

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد چهارشنبه شب در جشن ملی ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر، شوشتر را یک موزه میراث فرهنگی دانست و خطاب به مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید احیای میراث فرهنگی شوشتر را در اولویت قرار دهید، دولت هم بودجه کافی را خواهد داد.[چهارگوشه ایران: استان خوزستان]

وی با بیان اینکه میراثی که در شوشتر است متعلق به جامعه بشری است، گفت: باید راه‌ها باز شود تا از هم دنیا بیایند و با فرهنگ متعالی ایران آشنا شوند.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در دوره چهارم سفرهای استانی شاهد جهش این شهرستان باشیم، گفت: مردم شوشتر نه تنها پایه گذار تمدن ایرانی بودند بلکه امروز هم در خط مقدم صیانت از ارزش‌های الهی قرار دارند.

وی فرهنگ و تمدن ایرانی را واجد چند ویژگی مهم دانست و افزود: اولین ویژگی فرهنگ و تمدن ایرانی یگانه پرستی است که در طول تاریخ در این سرزمین جریان داشته است.

احمدی نژاد ویژگی دوم فرهنگ و تمدن ایرانی را حق طلبی عنوان کرد و افزود: ملت ایران در طول تاریخ هر کجا حقی را دید بدون تعصب پذیرفت.

وی با اشاره به ویژگی دیگر فرهنگ و تمدن ایرانی اظهار داشت:‌ ویژگی دیگر فرهنگ و تمدن ایرانی عدالت‌خواهی است به طوری که در طول تاریخ ملت ایران و بزرگان ایرانی همواره پرچمدار عدالت‌خواهی در جهان بودند.

به گفته وی ویژگی دیگر فرهنگ و تمدن ایرانی ابتنا بر علم و اندیشه بوده است.

رئیس جمهور مهر و محبت را از دیگر ویژگی‌های فرهنگ و تمدن ایرانی توصیف کرد و افزود: مهر و محبت فرهنگ و تمدن ایرانی برخاسته از یگانه‌پرستی و عدالت خواهی این ملت است، ملت ایران همواره با مهر و محبت با سایر ملتها تعامل کرده است و سابقه نداشته که ملت ایران با کینه ورزی بخواهد با سایر ملتها برخورد کرده باشد.

وی تصریح کرد: این ویژگی‌ها و تحقق حاکمیت و اوج آنها یک خواسته‌ای است که متعلق به همه بشریت است.

احمدی نژاد با بیان این که همه ملتها در فطرت و عمق جان خود به دنبال چنین ویژگی‌هایی هستند ، گفت: حاکم کردن ارزشها بر جهان یک تعهد همگانی است زیرا امروز جهان به شدت نیازمند این ارزشها است.

وی اضافه کرد: فقدان این ارزشها در هر گوشه‌ای از عالم موجب فقر، جنایت و ... شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ نقبی می زنیم و دستاوردها را مورد ارزش‌گذاری قرار می‌دهیم برای این است که درسی برای آینده بیاموزیم.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ ایران سایر ملتها را مورد بررسی قرار می‌دهیم همه برای آن است که در یک حرکت عمومی دلها و قلبها را به هم پیوند بزنیم و در یک صف واحد برای برقراری عدالت‌خواهی، حق طلبی و عشق در جهان مجاهدت کنیم، گفت: این وعده خداست که با رهبری انسان کامل در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد و آینده از آن مهرورزان است.

کد خبر 110351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز