همشهری آنلاین: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پاسخ احتمالی ایران به گروه وین درباره‌ توافق تهران می‌تواند راه‌گشای حل مناقشه هسته‌ای شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، «یوکیو آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که اطلاعات آژانس درباره جنبه‌ نظامی برنامه هسته‌ای ایران قطعی نیست.

آمانو در مصاحبه‌ای با روزنامه اتریشی «استاندارد» حصول توافق با ایران را منتفی ندانسته و گفت: «گروه وین متشکل از آمریکا، روسیه و فرانسه پس از دریافت متن توافق‌نامه‌ تهران مجموعه پرسش‌هایی را درباره‌ آن طرح کرده‌اند و از ایران خواهان پاسخ‌گویی شده‌اند.»

بنا بر این گزارش، برزیل و ترکیه و ایران ماه می گذشته توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن ایران بخشی از اورانیوم سه‌ونیم‌درصد غنی‌شده‌ خود را به ترکیه ارسال می‌کند و در برابر آن اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌شده برای راکتور پژوهشی خود در تهران دریافت می‌کند.

آمانو ابراز امیدواری کرد که ایران هر چه سریع‌تر به پرسش‌های گروه وین ( شامل روسیه، آمریکا و فرانسه) درباره‌ این توافق‌نامه پاسخ دهد تا راه برای قراردادی برای حل مسئله اتمی ایران هموار شود.

کد خبر 110451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز