همشهری آنلاین: وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام اینکه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند گفت: روسیه نباید اسیر جنگ روانی و فریب کاری آمریکا شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر رابرت گیتس که گفته بود ایران قادر است دهها و شاید صدها موشک به سوی اروپا شلیک کند اظهار داشت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود در مقابل هرگونه تجاوز نظامی طراحی و ایجاد شده است و هیچ کشوری را تهدید نمی کند .

وی افزود: آمریکا با هدف گسترش سیطره خود بر اروپا، بهانه جویی برای عدم انهدام سلاح های هسته ای مستقر دراین منطقه و در تنگنا قرار دادن روسیه و محاصره این کشور اقدام به اینگونه شانتاژهای تبلیغاتی می کند .

وحیدی همچنین در ارتباط با بخش دیگری از سخنان وزیر دفاع آمریکا که اظهار داشته بود رفتار روسیه در مورد ایران شیزوفرنیک و دو شخصیتی بوده است گفت: آمریکا تلاش می کند ضمن تحقیر روسیه با ایجاد اختلافات منطقه ای و اختلال در روابط میان کشورهای منطقه موقعیت این کشور را نزد کشورهای همسایه خود تضعیف کند و این نتیجه اعتماد به دولتی است که شایستگی اعتماد ندارد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: آمریکا در گذشته نیز به محض مخالفت برخی کشورهای اروپایی با حمله یکجانبه این کشور به عراق اقدام به تقسیم بندی اروپا به اروپای پیر و جوان کرد و امروز نیز همین سیاست را با ادبیاتی جدید دنبال می کند.

وی اساس سیاست خارجی آمریکا را که بصورت کاملاً ناشیانه دنبال می شود« عهدشکنی» ،  « اختلاف افکنی » ، « بحران آفرینی » و « جنگ طلبی » ذکر کرد و گفت: این سیاست افزایش تنفر جهانی از آمریکا و افول قدرت آن را در پی خواهد داشت .

وحیدی با بیان اینکه روسیه نباید اسیر جنگ روانی و فریب کاری آمریکا بشود گفت : تجربه نشان می دهد، آمریکا نه خواهان صلح است نه خواهان امنیت و نه احترامی برای منافع کشورها قائل است .  آنها حتی نزدیکترین هم پیمانان را بخاطر منافع نامشروع و سلطه طلبی خود قربانی کرده اند.

وی با اشاره به  مقابله اخیرآمریکا در قبال مواضع بر حق ترکیه و برزیل در بیانیه تهران و تحریم ها آن را گواه روشن دیگری برای این مدعا و « نفاق» و « خیره سری» آمریکا دانست

کد خبر 110048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز