همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید شناورهای جدید نیروی دریایی درباره این شناورها گفت: شناور سراج 1 یک شناور تندروی تهاجمی راکت‌انداز برای مناطق با ‌آب‌وهوای گرمسیری طراحی شده است.

به گفت سردار وحیدی برای طراحی و ساخت این شناور از پیشرفته‌ترین و جدیدترین فناوری‌ها استفاده شده است. سرعت، ‌کارآیی و قدرت مانور این شناور بالاست و بدنه سراج 1 فایبرگلاس و مجهز به امکانات پیشرفته بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی است.

به گزارش ایسنا وحیدی خاطرنشان کرد: طراحی کابین در شناور سراج یک به گونه‌ای است که در سرعت بالا در داخل کابین ارتفاعات و سر و صدا احساس نمی‌شود، همچنین در شرایط طوفانی دریا سرنشینان آن شدت امواج را احساس نمی‌کنند.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های نسل جدید شناور موشک‌انداز ذوالفقار نیز گفت: این شناور یک شناور گشت دریایی است و طراحی آن براساس حمله سریع به کشتی‌های دشمن انجام شده و مجهز به موشک و تیربار است. کارآیی مناسب، ‌سرعت بالا، مانور سریع و دریانوردی خوب از ویژگی‌های نسل جدید شناور ذوالفقار یک به شمار می‌رود. بدنه این شناور براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است و از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی مخابراتی، ناوبری و الکتریکی برخوردار است.

وحیدی تصریح کرد: ان‌شاءالله با تولید انبوه شناور سراج یک و نسل جدید شناور ذوالفقار قدرت دفاعی و سرعت عمل و چابکی نیروی دریایی کشورمان به طور چشمگیری افزایش می‌ِیابد.

وزیر دفاع در پایان این دستاورد بزرگ را به فرماندهی معظم کل قوا، ‌نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه عظیم صنعت دفاعی و نیروهای مقتدر توانمند و مجهز دریایی سپاه و ارتش قادر است با قدرت، ‌صلابت امنیت خلیج فارس،‌ دریای عمان و تنگه هرمز را در بالاترین سطح تامین نماید.

 

 

کد خبر 114547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز