همشهری آنلاین: از سوی وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای سه اسکادران قایق پرنده «باور2» در آخرین روز از هفتة دفاع مقدس تحویل نیروی دریایی سپاه شد.

قایق پرنده باور2

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای  مسلح ، تحویل این سه اسکادران قایق پرنده «باور2» در آخرین روز از هفتة دفاع مقدس و در پاسداشت یاد و خاطرة شهدای هفتم مهر ،شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، جهان آرا و کلاهدوز ، با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار علی فدوی فرماندة نیروی دریایی سپاه  صورت گرفت که با تحویل آنها به نیروی دریایی سپاه برگ زرین دیگری در کارنامة درخشان وزارت دفاع رقم خورد.

سردار وحیدی در مراسم جشن بهره‌برداری از قایق‌های پرندة «باور2» ، طی سخنانی در تشریح ویژگی های این محصول مهم گفت: باور 2 طراحی و ساخت مشترک سازمان‌های صنایع دریایی و هوایی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع ،یک پرندة اثر سطحی است که مأموریت گشت‌زنی و شناسایی بر روی دریا را انجام می دهد. وزیر دفاع؛ مسلح شدن به تیربار، دوربین‌های دید در شب و دید در روز ، ضبط و ارسال تصاویر و اطلاعات مورد نظر را از ویژگی این قایق ذکر کرد.

سردار وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزء معدود کشورهایی است که در مدت نسبتاً کوتاهی کار طراحی، ساخت و بهره‌برداری قایقهای پرنده را به انجام رسانده است، گفت: با این تلاش، در حال حاضر ایران جزء باشگاه طراحان و تولیدکنندگان پرنده‌های اثر سطحی می‌باشد.

وزیر دفاع گفت: تحویل این حجم قایق پرنده نشان از پویایی، بالندگی و هم‌افزایی صنایع دفاعی وزارت دفاع است.

سردار وحیدی، حفظ امنیت و حراست از مرزهای آبی و مناطق استراتژیک دریایی کشور را از راهبردهای اصلی نیروهای مسلح اعلام کرد و گفت: تجهیز نیروهای دریایی ارتش و سپاه و نیروهای مسلح کشورمان به امکانات و تسلیحات پیشرفته و روزآمد ضمن تحکیم ثبات و ارتقاء امنیت پایدار منطقه در افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نقش موثری دارد.

وزیر دفاع: قایق پرندة باور 2 را نماد دیگری از خودباوری و همت مضاعف و کار مضاعف فرزندان غیور ملت ایران در وزارت دفاع توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و نیروی انتظامی همانند دوران دفاع مقدس تحت فرماندهی فرماندة معظم کل قوا ، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد ظله‌العالی، آمادة فداکاری و دفاع از حریم دین و میهن هستند.

سردار وحیدی در پایان با اعلام اینکه تولید نسل بعدی این قایق پرنده در دستور کار قرار دارد، از دانشمندان، محققان و متخصصان صنایع هوایی، دریایی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع بخاطر طراحی، ساخت و تولید قایق پرنده باور2 و همکاری فرماندهان و جان برکفان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 117152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز