همهشری آنلاین: 12 سامانه الکترونیکی و الکترواپتیکی در آستانه سوم خرداد سالروز حماسه جاوید آزادسازی خرمشهر، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، در مراسم افتتاح این سامانه‌های جدید طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جهاد اقتصادی به همت جهادگردان اقتدارآفرین صنایع الکترونیک وزارت دفاع شاهد بهره‌برداری از تجهیزات ترکیبی موتور هواپیماهای جنگنده، نمایشگر چند منظوره هواپیمای جنگنده و بالگرد با قابلیت‌های جدید، سامانه نقشه متحرک هواپیمای جنگنده، نشانگر دمای بیرونی توربین موتور بالگرد، نمایشگر ویژه هوایی، نمایشگر دیجیتال و سامانه کمک ناوبر دریایی، مادربورد نظامی، سامانه برد بلند الکترواپتیکی رصد و دیده‌بانی هوشمند سکوی هوایی مراقبت و شناسایی و سامانه‌های جدید شبیه‌ساز تیراندازی و سلاح پدافند هوایی دوش پرتاب هستیم.

وزیر دفاع با اشاره به اهمیت حوزه الکترونیک و اپتیک بعنوان یکی از بخش‌های اثرگذار در افزایش توان دفاعی، خودکفایی و توسعه درون‌زای علوم و فناوری را از اولویت‌های وزارت دفاع ذکر کرد.

وی افزود: سیستم‌های الکترواپتیکی به لحاظ توسعه فناوری در این حوزه و حجم و رشد آن در ایران و جهان جایگزین بسیاری از سیستم‌های موجود در پدافند هوایی گردیده است، این فناوری پدافند هوایی کشور را قادر می‌سازد تا به طور نامحسوس عملیات نظارت، کشف و ردیابی اهداف هوایی را انجام و سبب غافلگیری دشمن و افزایش توان دفاعی کشور شود.

وحیدی ایجاد و توسعه هسته‌های دانش بنیان، نخبه‌گرا، رقابتی، انعطاف و انطباق‌پذیر با قدرت خلق محصول در درون سازمان و بهره‌برداری از ظرفیت شبکه همکاران صنعتی و تحقیقاتی را از دیگر راهبردهای کلیدی وزارت دفاع ذکر کرد و گفت: بحمدالله این مهم در صا ایران وزارت دفاع به خوبی مشهود است.

وزیر دفاع تصریح کرد: سامانه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید در همین راستا و گام مهمی در تامین نیازمندی‌های کشور بویژه بخش دفاع به شمار می‌رود.

وحیدی گفت: این دستاوردهای ارزشمند، تداوم دستاوردهای خیره‌کننده رزمندگان اسلام در حماسه هشت سال دفاع مقدس است که روحیه خودباوری و شعار ما می‌توانیم را با مجاهدت و ایثار خود در این مرز و بوم نهادینه کردند.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی از جهاد،‌ همت و تلاش بی وقفه دانشمندان و متخصصان شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران وزارت دفاع تاکید کرد: این پویایی و تحرک رمز پیشرفت و ماندگاری و زمینه ساز فتح قله‌های جدید علم و فناوری است.

کد خبر 135442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز