همشهری آنلاین: سرپرست وزارت امور خارجه گفت: برای پیگیری جدی موضوع ربوده شدن عسگری، بازرگان ایرانی، کمیته حقوقی در این وزارتخانه تشکیل داده‌ایم.

علی اکبر صالحی در حاشیه دیدار خانواده علیرضا عسگری، افزود: با جمع‌آوری مستندات حقوقی که اخیراً به دستمان رسیده است این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آقای عسگری بر اساس اطلاعاتی که خودش درز داده، مظلومانه به دست عوامل دستگاههای امنیتی - اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ربوده شده است.

صالحی با بیان اینکه به وظیفه خودمان در این زمینه عمل کرده‌ایم گفت: برای تمام ایرانیانی که در وضع مشابهی گرفتارند همه راههای حقوقی و قانونی بین المللی را طی و با نهادها و سازمانهای بین المللی ازجمله دبیرکل سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی مکاتبه کرده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه صلیب سرخ جواب مثبتی به درخواست ما داده و وعده کرده است برای بررسی این موضوع تلاش کند.

به گزارش مهر، صالحی پیشتر در نامه هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار پیگیری وضعیت عسگری شده بود.

علیرضا عسگری مقام اسبق وزارت دفاع ایران بوده که در سال 2007 در ترکیه ربوده شده و تا کنون اطلاعی از وی در دست نیست اما چندی قبل روزنامه های صهیونیستی خبری مبنی بر شهادت عسگری منتشر کردند که این خبر می تواند تائید نقش رژیم صهیونیستی در ربایش عسگری باشد.

 

کد خبر 125225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز