گروه سیاسی: اعضای خانواده علیرضا عسگری معاون سابق وزیر دفاع که توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کردند.

علی اکبر صالحی

در این دیدار خانواده عسگری ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده درباره وضعیت این معاون سابق وزیر دفاع، خواستار پیگیری وضع او از طریق وزارت خارجه شدند.علی‌اکبر صالحی، سرپرست وزارت خارجه در این دیدار به خانواده عسگری خبر داد که کمیته حقوقی ویژه‌ای برای پیگیری موضوع عسگری در وزارت امور خارجه تشکیل شده است.

صالحی همچنین خبر داد: علاوه بر نامه‌هایی که برای دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ارسال کردیم، موضوع را در کمیته حقوقی در دست پیگیری داریم و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.سرپرست وزارت امور خارجه پیگیری سرنوشت علیرضا عسگری که در ترکیه ربوده شده و 4دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان را وظیفه اصلی وزارت امور خارجه دانست و گفت: این کار را براساس تکلیفی که برعهده داریم انجام می‌دهیم و قول می‌دهم با جدیت و با استفاده از کلیه امکانات این پرونده را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنیم و با صبر و حوصله و در چارچوب قوانین بین‌المللی تا تکلیف ربوده‌شدگان روشن شود موضوع را دنبال کنیم.

او ادامه داد: ما باید مقتدرانه، صبورانه، با استدلال و منطق، وجدان مردم را در جهان بیدار کنیم، پس این پرونده در وزارت خارجه تا حصول نتیجه باز خواهد بود. خانواده علیرضا عسگری نیز در این دیدار ضمن تشکر از صالحی به خاطر اقدامات اخیر وزارت خارجه اعلام کردند: روند شروع شده از سوی وزارت امور خارجه را به فال نیک می‌گیریم و از پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان ملل و صلیب سرخ تشکر می‌کنیم و امیدواریم این کار با جدیت پیگیری شود.

اسنادی که اخیرا به دست آمده

صالحی همچنین در حاشیه دیدار خانواده عسگری، خبر داد: با جمع‌آوری مستندات حقوقی که اخیراً به دستمان رسیده، موضوع ربوده شدن این مقام پیشین ایرانی را پیگیری می‌کنیم.او ادامه داد: آقای عسگری براساس اطلاعاتی که خودش داده، مظلومانه به دست عوامل دستگاه‌های امنیتی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ربوده شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه به وظیفه خودمان در این زمینه عمل کرده‌ایم، گفت: برای تمام ایرانیانی که در وضع مشابهی گرفتارند همه راه‌های حقوقی و قانونی بین‌المللی را طی کرده و با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی ازجمله دبیرکل سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی مکاتبه کرده‌ایم.

او ادامه داد: خوشبختانه صلیب سرخ جواب مثبتی به درخواست ما داده و وعده کرده است برای بررسی این موضوع تلاش کند.
صالحی پیشتر در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار پیگیری وضعیت عسگری شده بود.

آدم‌ربایی در زمستان

علیرضا عسگری تا پیش از دولت نهم معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بود. او در زمستان سال 85 درحالی‌که به ترکیه سفر کرده بود، ربوده شد. رژیم صهیونیستی ماه‌ها ربودن عسگری را تکذیب کرد تا اینکه هفته گذشته 2روزنامه صهیونیستی مدعی خودکشی این ایرانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند. اگر چه این رسانه‌های صهیونیستی از عبارت خودکشی در خبرهای خود استفاده کردند اما همین مقدار نیز تایید می‌کند که عسگری ربوده شده و در زندان‌های این رژیم به سر می‌برد.

پیش از عسگری، رژیم صهیونیستی 4دیپلمات ایرانی دیگر را نیز ربوده بود. در چهاردهم تیرماه 1361 خودروی سیاسی سفارت ایران که در حمایت پلیس دیپلماتیک لبنان از شهر بندری طرابلس به بیــروت باز می‌گشت،

به همراه 4نماینده دیپلماتیک ایران به نام‌های سیدمحسن موسوی کاردار سفارت، احمد متوسلـــیان وابسته نظامی، تقــی رستـــگارمقــدم کارمند سفارت و کاظم اخوان خبرنگار و عکاس ربوده شده و پس از آن به نظامیان صهیونیست تحویل داده شدند و اکنون بیش از28 سال است که بدون هیچ خبری در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.رژیم صهیونیستی همچنین متهم است که در ربودن امام موسی صدر در لیبی که 3 شهریور 57 رخ داده، نقش اطلاعاتی و امنیتی داشته است.

کد خبر 125285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز